رفع مشکل هدررفت آب در خراسان جنوبی براساس برنامه زمان‌بندی دنبال شود
رفع مشکل هدررفت آب در خراسان جنوبی براساس برنامه زمان‌بندی دنبال شود
استاندار خراسان جنوبی رفع مشکل هدررفت آب در شبکه‌های آبرسانی این استان را براساس برنامه زمان‌بندی خواستار شد.

جواد قناعت، روز گذشته 23 آذر در دیدار مدیران عامل شرکت‌ آب و فاضلاب استان و شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی از اعضای شورای انسجام‌بخشی صنعت آب و برق استان افزود: مشکل هدررفت آب در شبکه‌های آبرسانی شهری و روستانی استان باید با جدیت و براساس برنامه زمان‌بندی پیگیری شود.

به گزارش نبض‌انرژی،به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، وی بیان کرد: آب از موضوعات کلیدی جامعه جهانی، کشور و استان ماست زیرا علاوه بر حیات انسان به پیشرفت و تعالی هر کشور و منطقه نیز مرتبط است و امروز بسیاری از کشمکش‌های منطقه‌ای و جهانی بر سر آب به وقوع می‌پیوندد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: برخی استان‌های کشور درگیری بیشتری با موضوع کم‌آبی دارند و خراسان جنوبی نیز با توجه به خشکسالی‌های متمادی سال‌های گذشته با مشکل کم‌آبی جدی مواجه است که البته این موضوع با تدبیر و همدلی، قابل کنترل و مدیریت است.

وی افزود: از هم اکنون باید با بهره‌گیری از تجربیات ارزشمند سال‌های گذشته برای آبرسانی سیار به روستاها در ماه‌های گرم سال، برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گیرد.

قناعت با بیان اینکه درخصوص افت فشار آب برخی مناطق استان در فصول گرم سال نیز باید تدابیر لازم اندیشیده شود، تصریح کرد: با توجه به اهمیت و جایگاه کارخانه فولاد قاین در اشتغالزایی و رونق اقتصادی استان، مشکل تامین آب آن باید مرتفع شود.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه همه جغرافیای زرخیز استان را یکسان و یکپارچه می‌بینم و به دنبال توسعه همه‌جانبه خراسان جنوبی هستم و در رفع مشکلات هم نگاه یکپارچه وجود دارد: با توجه به اینکه برخی از ویلاها و ساختمان‌های مجلل مصرف آب بالایی دارند، لازم است در این زمینه هم تمهیدات لازم اندیشیده شود.

قناعت با بیان اینکه در فروش انشعاب آب به افرادی که از بضاعت مالی کمتری برخوردارند، توجه شود، یادآور شد: هوشمندسازی در ۹۰ درصد چاه‌های آب کشاورزی استان انجام شده و لازم است برنامه‌ریزی منظم درخصوص هوشمندسازی ۱۰ درصد باقیمانده چاه‌های کشاورزی صورت گیرد.

استاندار خراسان جنوبی بر حضور جدی و فعال مدیران در سفرهای شهرستانی تاکید کرد و گفت: براساس سند سازگاری با کم‌آبی، با برنامه‌ریزی دقیق، جذب حداکثری منابع ملی، انجام کار جهادی و توجه به فرهنگ‌سازی در زمینه مدیریت مصرف آب اقدام شود.

ایسنا