مشکلات معیشتی کارکنان دستگاه قضایی در کمیسیون اقتصادی بررسی شد
مشکلات معیشتی کارکنان دستگاه قضایی در کمیسیون اقتصادی بررسی شد
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از حضور معاون قوه قضائیه جهت بررسی مشکلات کارکنان دستگاه قضایی و شرایط آزمون وکالت تشکیل شد.

غلامرضا مرحباء در تشریح نشست روز گذشته کمیسیون اقتصادی اظهار کرد: این کمیسیون با حضور الفت معاون قوه قضائیه طرح تسری حقوق به کارکنان دستگاه قضا، مشکلات معیشتی آن‌ها، ضرورت حمایت و پشتیبانی از قضات و شرایط آزمون وکالت را مورد بحث و بررسی قرار داد.

به گزارش نبض‌انرژی،وی افزود: نمایندگان در این نشست دغدغه‌های خود را در مورد ارتقای تعامل میان دو قوه قضائیه و مقننه، مسائل مربوط به شعب دادگستری‌ها در استان‌ها، برخی مسائل که جنبه عمومی دارند و نیازمند رسیدگی هستند، مشکلات شهرک‌های پروژه مهر در بسیاری از شهرستان‌ها و ضرورت ایجاد تعامل میان دادستان‌ها، قضات و نمایندگان برای رسیدگی به مسائل عمومی جامعه مطرح کردند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: معاون قوه قضائیه اعلام کرد، سازوکاری برای ایجاد این تعامل در حال بررسی است تا در ادارات کل هر استان یعنی در دادگستری‌های کل هر استان یک نفر وظیفه تعامل با نمایندگان را برعهده بگیرد تا در صورت بروز مشکلی از طریق این مسئول هماهنگی‌های لازم انجام شود.

مرحباء تاکید کرد: موضوع بعدی جلسه بررسی طرح مالیات بر عایدی سرمایه بود که بعد از چند جلسه در نشست روز گذشته به یک متن مشترک مورد توافق کمیسیون اقتصادی و وزارت امور اقتصاد و دارایی و سازمان امور مالیاتی رسیدیم و بعد از نهایی شدن، طرح به صحن ارسال خواهد شد.