کلاه سفیدها به وزارت نیرو مراجعه کردند/ به دنبال تبدیل وضعیت عنوان شغلی خود از کارمندی به کارگری هستیم
کلاه سفیدها به وزارت نیرو مراجعه کردند/ به دنبال تبدیل وضعیت عنوان شغلی خود از کارمندی به کارگری هستیم
جمعی از بهره‌برداران کارمند رسمی و پیمانی پست‌های انتقال برق سراسر کشور خواستار تغییر عنوان شغلی خود شدند.

صبح امروز (۲۳ آذر ماه) بیش از صد نفر از بهره‌برداران کارمند رسمی و پیمانی پست‌های انتقال برق سراسر کشور به تهران آمدند و مقابل وزارت نیرو تجمع کردند.

بهره‌برداران که خواستار تبدیل وضعیت عنوان شغلی خود از وضعیت کارمند به کارگر هستند، می‌گویند که در عناوین شغلی اپراتور، کارشناس بهربرداری، مسئول پست و…کار کارگری انجام می‌دهند، اما قرار دادهایشان کارمندی است به همین دلیل به نسبت همکاران «کارگر» از دستمزد بیشتر و بسیاری دیگر از مزایای شغلی که آن دریافت می‌کنند، محروم هستند.

به گزارش نبض‌انرژی،طبق اظهارات یکی از حاضران؛ عدم پرداخت دستمزد کافی و عدم اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل، سختی کار، جمعه‌کاری، حق جذب و… برای کارگرانی که با عنوان شغلی کارمند در پست‌های انتقال نیرو مشغول کارند، مشکلات  زیادی به وجود آورده است.

او درباره اختلاف دریافتی حقوق خود با همکاران کارگری خود گفت: مقایسه فیش‌های حقوقی نشان دهنده افزایش این فاصله زیاد است به گونه‌ای که بین دو نفر که با دو عنوان کارگر و کارمند در یک محیط کار شاغلند تا چهار میلیون تومان فاصله دریافتی وجود دارد.

طبق اظهارات وی؛ پیگیری‌های زیادی در خصوص تغییر عنوان شغلی کارکنان بهره‌بردار انتقال برق که شمارشان تا ۱۵۰۰ نفر می‌رسد از مسئولان وزارت نیرو و حتی سازمان اداری و استخدامی کشور شده است. وزارت نیرو تاکنون توجهی به مطالبات کارکنان بهره‌برداران پست‌های انتقال برق که همگی از طریق آزمون جذب وزارت نیرو شده‌اند، نمی‌کند اما سازمان اداری و استخدامی با تایید شغل بهره‌برداران کارمند پست‌های انتقال نیرو در زمره مشاغل کارگری، برای تغییر تبدیل وضعیت نیاز به نامه وزرات نیرو وارائه اسناد و مدارک دارد.

او درباره نشان کلاه‌ سفید کارکنان بهره‌بردار انتقال برق گفت: پیش از این همکاران کارگری که پیگیری مطالبات صنفی خود بودند با نشان کلاه ایمنی زرد رنگ در تجمع‌ها حاضر می‌شدند بنابراین برای اینکه از همکاران کارگری خود تفکیک شویم تا مطالباتمان بهتر پیگیری شود، نشان کلاه سفید را برگزیده‌ایم.