برق مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب کشور تامین شد
برق مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب کشور تامین شد
یک مقام مسئول گفت: برق مورد نیاز مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب با قدرت ۵۲۰ مگاوات برقرار شد.

سید فریدالدین معصومی مدیرعامل شرکت غدیر انرژی لامرد در نشست خبری آغاز عملیات اجرایی نیروگاه سیکل ترکیبی ۹۱۳ مگاواتی لامرد گفت: یکی از اهداف ما تامین برق کارخانه آلومینیوم جنوب است.اگر یک ساعت برق کارخانه آلومینیوم قطع شود، یک هزار میلیارد تومان خسارت وارد می‌شود؛ با توجه به اهمیت این کارخانه هدف ما برق رسانی به این کارخانه است.

به گزارش نبض‌انرژی،این مقام مسئول گفت: کارخانه آلومینیوم جنوب برای تولید شمش آلومینیوم نیاز به برق دارد. برای این کارخانه ۵۲۰ مگاوات برق در نظر گرفته‌ایم.

معصومی گفت: احداث پست‌های ۲۳۰ و ۴۰۰ کیلو ولت در این نیروگاه در حال انجام است. در حال حاضر اسکلت فلزی ساختمان‌های کنترل مرکزی هر دو پست اجرا شده است و همچنین سازه‌های گنتری به صورت کامل نصب  شده‌اند.

او ادامه داد: این نیروگاه به عنوان اولین نیروگاه کشور، با استفاده از توربین‌های گاز کلاس F، دارای راندمان ۵۸ و نیم درصد خواهد بود. در این نیروگاه به دلیل بالا بودن راندمان، اتلاف انرژی کمتر و احتراق کامل‌تر و در نتیجه تولید آلایندگی کمتر، باعث آلودگی کمتر محیط زیست شده و از طرفی درجه حرارت دود خروجی از توربین گازی که حدود ۶۰۰ درجه سانتی گراد است، در بویلر بازیاب تا حدود ۱۹۰ درجه سانتی گراد کاهش یافته و آلودگی محیط را کاهش می‌دهد.

علی مسعودی مدیرعامل نیروگاه لامرد نیز گفت: دو پست ۲۳۰ و ۴۰۰ کیلوولت از طریق دو ترانسفورماتور به هم متصل شده و از طریق دو خط دو مداره به شبکه سراسری متصل خواهند شد.

مدیر عامل نیروگاه لامرد ادامه داد: برای این پروژه ۹۱۰ میلیارد تومان هزینه تا قرارداد اتصال به شبکه و گواهی ظرفیت داشته‌ایم.

مدیرعامل نیروگاه لامرد گفت: توربین کلاس اف ۳۱۵ مگاواتی ساخت ایتالیا است و با اجرای این پروژه ۳۴۵ تا ۴۹۰ هزار متر مکعب در مصرف سوخت صرفه جویی خواهد شد. با احداث این نیروگاه علاوه بر تامین برق کارخانه آلومینیوم برق سایر صنایع نیز تامین خواهد شد.

او ادامه داد: نیاز آلومینیوم به برق ۵۲۰ مگاوات است و چنانچه ۸۲۰ مگاوات تولید عملی از این نیروگاه داشته باشیم مازاد آن به شبکه تزریق خواهد شد.