توافق روسیه و هند برای گسترش همکاری در بخش نفت و گاز
توافق روسیه و هند برای گسترش همکاری در بخش نفت و گاز
بر اساس بیانیه مشترکی که پس از مذاکرات بین ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و نارندرا مودی، نخست وزیر هند منتشر شد، این دو کشور قصد دارند همکاری در بخش نفت و گاز را افزایش دهند.

به گزارش نبض‌انرژی،به نقل از تاس، بر اساس بیانیه مشترکی که پس از مذاکرات بین ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و نارندرا مودی، نخست وزیر هند در روز دوشنبه منتشر شد، این دو کشور قصد دارند همکاری در بخش نفت و گاز را افزایش دهند و همچنین زمینه‌های جدیدی را برای مشارکت سودمند دوجانبه در بخش انرژی تعریف کنند.

در این بیانیه آمده است که پوتین و مودی مجدداً تأکید کردند که همکاری دوجانبه در زمینه انرژی یک رکن کلیدی روابط دوجانبه و یک پل انرژی بین دو کشور است.

این سند همچنین می افزاید: دو کشور از افتتاح مرکز انرژی بهارات در مسکو که به نمایندگی از پنج شرکت بخش دولتی نفت و گاز هند برای تقویت تعامل با سهامداران روسیه در بخش انرژی استقبال می کند.

بر اساس این بیانیه، دو طرف بر گسترش همکاری‌ها در بخش گاز توافق کردند و از ایجاد یک کارگروه ویژه گاز برای شناسایی زمینه‌های سودمند متقابل از جمله توسعه سرمایه‌گذاری در پروژه‌های زیرساختی و توزیع گاز، استفاده از گاز طبیعی در بخش حمل‌ونقل و سوخت‌های نوظهور از جمله هیدروژن استقبال کردند.

پیش از این، یوری اوشاکوف، دستیار رئیس جمهور روسیه در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرده بود که پس از گفتگوهای بین پوتین و مودی، 10 موافقت نامه در زمینه های مختلف امضا خواهد شد.

وی گفت: حدود 10 توافقنامه دوجانبه امضا خواهد شد که بسیار مهم است و شامل توافقات نیمه محرمانه است. کار بر روی آنها همچنان ادامه دارد.