بیش از ۷۰۱ هزار مشترک برق در کردستان وجود دارد
بیش از ۷۰۱ هزار مشترک برق در کردستان وجود دارد
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان از وجود بیش از ۷۰۱ هزار مشترک برق در استان خبر داد و افزود: ضریب نفوذ برق در روستاهای بالای ۵ خانوار استان کردستان ۱۰۰ درصد است.

هیوا لهونیان دیروز(۱۴ آذر) بابیان اینکه صنعت برق از مهم‌ترین صنعت‌های زیرساختی در کشور است، گفت: تأمین انرژی برق نقش مهم و تأثیرگذاری برآسایش، رفاه و توسعه پایدار جامعه دارد.

به گزارش نبض‌انرژی،وی افزود: درحال حاضر ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۱۰۰ درصد جمعیت روستاهای بالای ۵ خانوار در استان کردستان از انرژی برق بهره‌مند هستند.

لهونیان بابیان اینکه اکنون بیش از ۷۰۱ هزار مشترک برق در استان وجود دارد،اظهار کرد: از این تعداد ۴۹۶ هزار مشترک در شهرها و ۲۰۵ هزار مشترک نیز در روستاهای استان ساکن هستند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان اضافه کرد: تمام تلاش ما بر این است تا در بخش‌های مختلف ازجمله بخش خانگی، کشاورزی، صنعتی و تجاری انرژی برق با توجه به نیاز متقاضیان در اختیارشان قرار داده شود.

لهونیان با اشاره به‌سختی کار و فعالیت‌های برق‌رسانی در استان کردستان بیان کرد: شرایط کوهستانی روستاها،مسیرهای صعب‌العبور و اقلیم سخت استان، ما را از فعالیت خسته نکرده و خود را خادم مردم می دانیم.

وی در خاتمه اعلام کرد: درحال حاضر به ۱۷۰۶ روستای استان عملیات برق‌رسانی انجام‌شده است.