قیمت تمام شده انرژی در کشور واقعی نیست
قیمت تمام شده انرژی در کشور واقعی نیست
مدیرعامل شرکت برق حرارتی گفت: اگر بخواهیم قیمت تمام شده برق را واقعی کنیم، قیمت تمام شده هر کیلووات برق حدود ۲ هزار تومان است.

محسن طرزطلب مدیرعامل شرکت برق حرارتی  گفت: ما به دنبال افزایش قیمت برق در کشور نیستیم. صحبت‌های مطرح شده در خصوص افزایش قیمت برق صحت ندارد.

او ادامه داد: در واقع هدف ما این است که قیمت سوخت را در کشور واقعی کنیم، هزینه تبدیل انرژی حدود ۲ تا ۲.۵ سِنت یعنی معادل ۷۰۰ تومان است.

به گزارش نبض‌انرژی،مدیرعامل شرکت برق حرارتی گفت: قیمت تمام شده تولید بر اساس هزینه تبدیل و سوخت است. در واقع اگر بخواهیم قیمت تمام شده برق را واقعی کنیم، قیمت تمام شده هر کیلووات برق ۲ هزار تومان است.

او بیان کرد: با توجه به بحرانی بودن شرایط برق در کشور باید دید که سرمایه گذاران در این بین چه پیشنهاداتی خواهند داشت.

طرزطلب تصریح کرد: ما برنامه‌ای برای افزایش قیمت برق نداریم. نظر اصلی بودجه نویس یعنی سازمان برنامه و بودجه واقعی کردن قیمت سوخت به صورت تدریجی و دریافت هزینه واقعی سوخت نیروگاهی است.

او گفت: به عنوان متولی در بخش تولید انرژی در کشور می‌خواهیم که قیمت سوخت در کشور همانند سایر کشور‌های دیگر واقعی شود. احتمال بر این است که اتفاقات مهمی در سال ۱۴۰۱ در بخش افزایش بهای سوخت کشور صورت گیرد.

پیش از این هم مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق کشور خبری مبنی بر افزایش قیمت برق را تکذیب کرده بود. بر این اساس افزایش قیمت طبق مصوبه، در هر ساله اول اردیبهشت به میزان ۷ درصد اعمال می‌شود.