مدیریت نیروگاه تبریز سهل انگاری کرده باید پاسخگو باشد
مدیریت نیروگاه تبریز سهل انگاری کرده باید پاسخگو باشد
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه مردم پایه اصلی مدیریت بحران هستند، گفت: تهیه طرح‌های مدیریت بحران با رویکرد اجتماعی انجام شده و نقش مردم در این زمینه مورد غفلت قرار نگیرد.

جواد رحمتی در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران آذربایجان شرقی، تأکید کرد: وظایف دستگاه‌ها در حوزه مدیریت بحران، تعریف شده است و دستگاه‌های مسئول باید در طول سال آمادگی مواجهه با بحران‌ها را داشته باشند.

به گزارش نبض‌انرژی،وی با اشاره به اینکه بروکراسی اداری در روند پیشگیری و مدیریت بحران یکی از آسیب‌های این حوزه است، گفت: وزارت کشور و استانداری‌ها، مسئولیت اصلی را در مدیریت بحران‌ها دارند و باید اختیارات و اعتبارات کافی در اختیار داشته باشند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی درخصوص تمهیدات صورت‌گرفته برای تأمین برق در فصل زمستان، گفت: تمام تلاش خود را می‌کنیم که تولید برق در استان دچار وقفه نشود و از دستگاه‌های مسئول هم انتظار همکاری را داریم.

وی با اشاره به کاهش سهمیه گاز نیروگاه‌ها و لزوم استفاده از سوخت جایگزین، گفت: ابلاغیه‌های لازم برای ذخیره‌سازی گازوئیل به نیروگاه‌ها داده شده، اما برخی نیروگاه‌ها مانند نیروگاه تبریز امکان استفاده از این سوخت را ندارند.

رحمتی با انتقاد از مدیریت نیروگاه تبریز به خاطر بی‌توجهی به موضوع کاهش آلایندگی یا ایجاد امکان استفاده از گازوئیل در این نیروگاه، گفت: نیروگاه تبریز کمترین هزینه‌ای برای کاهش آلایندگی نکرده و با سوءاستفاده از نیاز استان به برق، در این زمینه سهل‌انگاری کرده است که باید پاسخگو باشد.

وی در عین حال بر استمرار اقدامات گذشته برای کاهش آلودگی هوا از جمله طرح‌های ترافیکی و محدودیت فعالیت صنایع آلاینده تأکید کرد و گفت: آلودگی هوا یک پدیده دنباله‌دار است و در طول سال باید از سوی دستگاه‌های مسئول پیگیری شود تا شاهد وضعیت بحرانی نباشیم.