دبیرکل اوپک: به تنظیم عرضه نفت به بازار ادامه می‌دهیم
دبیرکل اوپک: به تنظیم عرضه نفت به بازار ادامه می‌دهیم
دبیرکل اوپک اعلام کرد سازمان کشورهای صادرکننده نفت اوپک به تنظیم عرضه خود به بازار نفت ادامه می دهد.

محمد بارکیندو روز شنبه در وبیناری که از سوی اندیشکده ایتالیایی ISPI ترتیب داده شده بود، گفت: ما به انجام آنچه که می دانیم بهترین است ادامه می دهیم تا بر یک مبنای پایدار، به ثبات در بازار نفت دست پیدا کنیم.

به گزارش نبض‌انرژی،قیمتهای نفت روز پنج شنبه پس از این که اوپک و متحدانش با وجود نگرانیها از آزادسازی ذخایر نفت آمریکا و شیوع واریانت جدید اُمیکرون، ادامه سیاست فعلی افزایش تولید ماهانه را تایید کردند، سقوط کردند.

بارکیندو گفت: از نظر تقاضا برای نفت برآورد فعلی، رشد ۵.۷ میلیون بشکه در روز تقاضا در سال ۲۰۲۱ و ۴.۲ میلیون بشکه در روز دیگر در سال ۲۰۲۲ است. وی اظهار کرد: ابهامات و نوسان در بازارهای نفت به دلیل عوامل بیرونی مانند پاندمی کووید ۱۹ بوده و لزوما عوامل بنیادین نفت و گاز نبوده است. اکنون ما در مسیر بازگشت به سطح مصرف پیش از شیوع کرونا در سال ۲۰۲۲ هستیم.

بر اساس گزارش رویترز، دبیرکل اوپک اظهار کرد: پیش بینی می شود نفت و گاز بیش از ۵۰ درصد از سبد انرژی را در سال ۲۰۴۵ یا حتی تا اواسط قرن تشکیل دهد. در همه تعهداتی که در کنفرانس تغییرات اقلیمی سازمان ملل در گلاسکو شنیدیم، هنوز نقشه راه عینی یا برنامه ای برای چگونگی جایگزینی این ۵۰ درصد بدون ایجاد آشفتگی در بازارهای انرژی مشاهده نکرده ایم. نفت و گاز برای یک آینده قابل پیش بینی لازم خواهند بود.