تامین بیش از ۹۱۰ مگاوات از برق کشور توسط نیروگاه‌های تجدیدپذیر
تامین بیش از ۹۱۰ مگاوات از برق کشور توسط نیروگاه‌های تجدیدپذیر
سخنگوی سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق کشور از تامین بیش از ۹۱۰ مگاوات از برق کشور توسط نیروگاه‌های تجدیدپذیر خبر داد.

محمدنژاد سیگارودی سخنگوی سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق گفت: در حال حاضر  بیش از ۹۱۰ مگاوات از برق کشور توسط نیروگاه‌های تجدیدپذیر تامین می‌شود.

او گفت: ۲۵۰ مگاوات از نیروگاه‌های تجدیدپذیر از طریق بخش خصوصی در حال احداث است. احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر از طریق بخش خصوصی از قبل شروع شده و تقریبا ۲۵۰ مگاوات از این نیروگاه‌ها در حال احداث است که پیش بینی می‌شود تا شروع پیک تابستان آینده به بهره برداری برسند.

به گزارش نبض‌انرژی،سخنگوی سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق گفت:‌ در حال حاضر۲۵۰ مگاوات دیگر نیز بر اساس تعاملاتی که به تازگی با برخی سرمایه گذاران انجام شده، با مدل مالی متفاوت احداث خواهد شد.

سخنگوی سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی ایران گفت: وضعیت احداث نیروگاه‌های خورشیدی و تجدید پذیر در مقیاس‌های بزرگ به دلیل کمبود منابع مالی با مشکل مواجه است، اما نصب سامانه‌های خورشیدی در مقیاس‌های کوچک و خانگی با استقبال مواجه شده و شرایط خوبی دارد.

سخنگوی سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق گفت: در پی فراخوان برای ۱۰ هزار مگاوات، بیش از ۸۵ هزار مگاوات اعلام آمادگی دریافت کرده‌ایم که در حال جمع بندی آن‌ها هستیم.