قرارداد سوآپ گاز استانهای شمالی را در فصل سرد تامین می‌کند
قرارداد سوآپ گاز استانهای شمالی را در فصل سرد تامین می‌کند
نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: قرارداد سوآپ علاوه بر اینکه گاز استان های شمالی را در فصل سرد تامین خواهد کرد، موجب گسترش دوباره روابط اقتصادی با همسایگان خواهد بود.

علی بابایی کارنامی نماینده مردم ساری در مطلبی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت:

«قرارداد سوآپ سه جانبه بین ایران، ترکمنستان و آذربایجان علاوه بر اینکه گاز استان های شمالی را در فصل سرد تامین خواهد کرد، هم موجب گسترش دوباره روابط اقتصادی با همسایگان خواهد بود و هم ثابت خواهد کرد FATF فقط یک بهانه برای انجام ندادن وظایف در گذشته بود.»

بر اساس این گزارش، ششم آذرماه رئیس جمهوری اسلامی ایران در راس هیات عالی‌رتبه سیاسی و اقتصادی به منظور شرکت در پانزدهمین اجلاس ‌سران سازمان همکاری اقتصادی (اکو)، عازم ترکمنستان شد.

هفتم آذرماه قرارداد سه جانبه سوآپ گاز از ترکمنستان به جمهوری آذربایجان از خاک جمهوری اسلامی ایران با حضور آیت‌الله رئیسی و الهام علی اف، روسای جمهور ایران و جمهوری آذربایجان به امضا رسید.

بر اساس این قرارداد که یکشنبه شب (۷ آذرماه) پس از پایان دیدار دوجانبه آیت الله سید ابراهیم رئیسی و الهام علی اف، توسط وزرای نفت دو کشور به امضا رسید، قرار است سالانه یک و نیم تا ۲ میلیارد متر مکعب گاز از ترکمنستان به جمهوری آذربایجان از خاک جمهوری اسلامی ایران انتقال یابد.