نامه رییسی به رهبری درباره بنزین
نامه رییسی به رهبری درباره بنزین
وزیر نفت درباره تبدیل ایران به واردکننده فرآورده نفتی مانند بنزین ابراز نگرانی کرد و از نامه رئیسی به رهبر انقلاب خبر داد.

وزیر نفت درباره تبدیل ایران به واردکننده فرآورده نفتی مانند بنزین ابراز نگرانی کرد و از نامه رئیسی به رهبر انقلاب خبر داد.

جواد اوجی:

* (با تاکید بر اینکه افزایش ظرفیت پالایشی از رسالت‌های مهم دولت سیزدهم است، درباره افزایش مصرف فرآورده‌های نفتی کشور هشدار داد): رئیس‌جمهوری هم در این باره مکاتباتی با مقام معظم رهبری داشته که اگر دغدغه‌ای در تامین خوراک باشد برطرف شود.

* تاکنون تلاش‌های زیادی انجام شده است، اما مصرف نیز به همان میزان افزایش یافته، اگر کرونا نبود شاید مصرف بنزین در کشور بیش از ۱۲۰ میلیون لیتر در روز بود در حالی که تولیدمان ۱۰۶ میلیون لیتر در روز است.

*در چند سال اخیر برای افزایش ظرفیت پالایش کشور سرمایه‌گذاری نشده و طرح‌ها به بهره‌برداری نرسیده است که اگر این طرح‌ها زمین بمانند دغدغه‌ای که امروز برای کسری گاز وجود دارد به مرور وارد حوزه فرآورده‌ها هم می‌شود و دو تا سه سال آینده باید به مقدار نصف مصرف فرآورده کشور، واردات داشته باشیم.

* برای این موضوع نظام پای کار آمده است، طرح‌ها مصوب شده و مجوز لازم هم داریم و خوشبختانه زحمات زیادی کشیده شده هرچند پیشرفت پروژه‌ها همچنان با حد مطلوب فاصله دارد.

* (با بیان اینکه رئیس‌جمهوری هم در این باره مکاتباتی با مقام معظم رهبری داشته است که اگر دغدغه‌ای در تامین خوراک باشد برطرف می‌شود): ظرفیت پالایشی کشور تعریف چندانی ندارد و مصرف در بخش حمل و نقل و استفاده در صنایع و نیروگاه‌ها افزایشی است بنابراین این طرح‌ها باید به بهره‌برداری برسد و وزارت نفت هم حمایت می‌کند، این نشست‌های مشترک هم هر دو تا سه ماه یه بار برگزار می‌شود