تا کنون گاز هیچ کدام از صنایع را قطع نکردیم
تا کنون گاز هیچ کدام از صنایع را قطع نکردیم
مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز با بیان اینکه پتروشیمی ها، صنایع فولاد و سیمان، از عمده‌ترین مصرف کننده‌های گاز هستند، گفت: تاکنون گاز هیچ کدام از صنایع را قطع نکردیم.

محمدرضا جولایی با اشاره به اینکه مصرف گاز در بخش خانگی و صنایع غیر عمده به علت سردی هوا افزایش یافته است، افزود: اولویت شرکت ملی گاز ایران و وزارت نفت، تامین گاز بخش خانگی است.

او ادامه داد: از ذخایر خطوط و مخازن ذخیره سازی استفاده می‌کنیم تا افزایش مصرف گاز را جبران کنیم.

به گزارش نبض‌انرژی،جولایی افزود: مصرف در بخش خانگی و تجاری نسبت به پارسال حدود ۵۰ میلیون متر مکعب یعنی معادل دو فاز پارس جنوبی افزایش داشته است.

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز اضافه کرد: تا جایی که در توان باشد از ذخایر راهبردی استفاده می‌کنیم تا سوخت صنایع و خانگی را تامین کنیم.

وی گفت: هنوز محدودیت‌های زیادی را برای صنایع، اعمال نکردیم و در حال استفاده از ذخایر هستیم، اما اگر روند مصرف رو به افزایش باشد و نتوانیم مصرف خانگی و تجاری را کنترل کنیم فشار آن بر روی صنعت خواهد آمد.

جولایی از مردم خواست در مصرف گاز، صرفه جویی کنند.
مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز افزود: تعرفه‌ها را تغییر خواهیم داد و پرمصرف و بدمصرف‌ها را جریمه خواهیم کرد و مجوزهای آن نیز گرفته شده است.

وی افزود: تغییر تعرفه ها، ۱۲ پله‌ای است که سه پله اول معاف هستند و حتی پاداش می‌گیرند و در پله‌های بعدی به صورت درصدی تا پله دوازدهم، تعرفه‌ها افزایش پیدا می‌کند.

جولایی اضافه کرد: اگر مصرف کنترل نشود و نتوانیم از ذخایر و تولید، افزایش مصرف را جبران کنیم، احتمال قطع گاز صنایع وجود دارد.