انتقاد از عدم توزیع مناسب بنزین یورو ۴ در البرز
انتقاد از عدم توزیع مناسب بنزین یورو ۴ در البرز
مدیر بهداشت، ایمنی و محیط زیست شرکت پخش فرآورده‌های نفتی البرزبا بیان اینکه مجوز توزیع بنزین یورو را فقط در کرج داریم، گفت: در حال حاضر فقط ۲۶ جایگاه کرج این بنزین را توزیع می‌کنند که در این رابطه انتظار می‌رود طرح توجیهی برای سازمان نوشته شود تا بتوانیم مجوز تکمیل مقدار مصرف را برای سایر شهرستان‌ها تهیه کنیم.

به گزارش نبض‌انرژی،از کرج، مجتبی دهقان‌نصیری، مدیر بهداشت، ایمنی و محیط زیست شرکت پخش فرآورده‌های نفتی البرز در جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوا، در خصوص شرایط توزیع بنزین یورو ۴ در البرز، گفت: بنزین یورو فقط در ۲۶ جایگاه کرج توزیع می‌شود؛ در این راستا نفت گاز یورو ۴در جایگاه‌های کل استان به جز چند جایگاه طالقان توزیع می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مجوز توزیع بنزین یورو را فقط در کرج داریم، تصریح کرد: دریافت مجوز توزیع بنزین یورو ۴ در شهرستان‌ها همت بیشتری می‌طلبد؛ وقتی شهرستان‌های اطراف چون فردیس یا شهریار تهران در حال سوزاندن سوخت معمولی هستند این  بر آلایندگی هوای کرج هم تاثیرگذار است. بنابراین می‌طلبد طرح توجیهی برای سازمان نوشته شود تا بتوانیم مجوز تکمیل مقدار مصرف را تهیه کنیم.

وی همچنین از انجام تمام تکالیف قانونی طرح کهاب (کاهش، هدایت، انتقال و بازیافت بخارات بنزین) بر اساس تاریخ تعیین شده خبرداد و اظهار کرد: همه جایگاه‌ها از ابتدای مهر ۹۹ تا کنون به طرح کهاب تجهیز و فعال شده‌اند.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه نفتکش‌هایی که به حمل بنزین می‌پردازند نیز مجهز به طرح کهاب هستند، گفت: ۲۷ نفتکش از ۳۱ دستگاه مجهز به کهاب هستند.

گفتنی است استاندارد یورو ‌۴ یک معیار بین‌المللی است که بر اساس آن عدد اکتان (معیار بهسوزی سوخت موتورهای بنزینی) و آلاینده‌های سوخت باید در یک محدوده مجاز باشد. در برخی پالایشگاه‌های کشور سوخت براساس استاندارد یورو ‌۴ تولید می‌شود و در بعضی پالایشگاه‌ها که هنوز موفق به تولید بنزین با استاندارد یورو ‌۴ نشده‌اند، طرح‌هایی برای تولید این فرآورده مطابق با استاندارد یورو۴ مطرح یا در حال اجراست.