بحران ادراک در صنعت نفت
بحران ادراک در صنعت نفت
مدیرعامل شرکت آرامکو عربستان اعلام کرد بازار نفت اکنون با بحران اداره رو به رو شده است.

 

به گزارش نبض انرژی، امین ناصر، امروز (سه‌شنبه، هفتم اسفندماه) اعلام کرد: بازار نفت با بحران ادراک روبه‌رو ست و دیدگاه برخی ناظران بازار مبنی بر این که با ظهور خودروهای الکتریکی پایان عصر استفاده از نفت نزدیک است، غیرمنطقی است و با واقعیت‌ها انطباق ندارد.

وی اعلام کرد پیش‌بینی می‌شود تقاضا برای نفت به شدت افزایش یابد و این رشد بیش از هر موضوعی ناشی از توسعه بخش حمل و نقل خواهد بود.

مدیرعامل سعودی آرامکو گفت: ذینفعان مهم باور دارند که کل جهان با استفاده از هر سوختی به جز نفت فعالیت خواهد کرد؛ امروز کیفیت‌های سنتی ما درباره عرضه سرشار، مطمئن و اقتصادی نفت، برای برآورده کردن انتظارهای جامعه امروز کافی نیستند.

ناصر اعلام کرد: خودروهای مسافربری تنها 20 درصد از تقاضای نفت را به خود اختصاص داده‌اند، در حالی که بقیه تقاضا از بخش‌هایی همچون هواپیماها، کشتی‌ها، کامیون‌ها و پتروشیمی ناشی می‌شود که برای تأمین رشد مورد انتظار تقاضا در آنها، هیچ جایگزینی برای نفت وجود ندارد.

وی خواهان سرمایه‌گذاری بیشتر در بخش نفت و گاز برای تأمین تقاضای آینده شد و تصریح کرد: صنعت نفت باید در برابر نظریه‌های اغراق آمیز درباره پایان دوران رشد تقاضای نفت، واکنش نشان دهد.

  • منبع خبر : شانا