باران لکه‌های نفتی را به گناوه آورد/ آغاز عملیات پاکسازی
باران لکه‌های نفتی را به گناوه آورد/ آغاز عملیات پاکسازی
رئیس اداره حفاظت محیط زیست گناوه از آغاز عملیات جمع‌آوری لکه‌های نفتی در بخشی از راضی یکی از روستاهای شهرستان گناوه خبر داد.

به گزارش نبض‌انرژی،از شهرستان گناوه، کامبیز عبدالهی در جمع خبرنگاران از آغاز عملیات جمع‌آوری لکه‌های نفتی در بخشی از راضی یکی از روستاهای شهرستان گناوه خبر داد و اظهار داشت: پس از بارندگی‌های اخیر بخشی از اراضی محدوده روستاهای بخش مرکزی این شهرستان به مواد نفتی آلوده شده بود که به محض اطلاع از منطقه مورد نظر بازدید به عمل آمد و  پیگیری‌های  لازم برای جمع آوری و پاکسازی آن با شرکت نفت و گاز گچساران بصورت تلفنی و نامه‌نگاری انجام شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست گناوه گفت: شکستگی به میزان خیلی کوچک یکی از لوله‌های نفت در پنجم آبان ماه جاری و کلمس گذاری آن که در یک روز بعد انجام شده بود، با توجه به نشتی آن و بارندگی اخیر باعث شده بود که  لکه‌های نفتی به اراضی پایین دست این منطقه سرازیر شود.

وی گفت: در مرحله اول پاکسازی این منطقه، لکه‌های نفتی روی سطح آب توسط شرکت نفت وگاز گچساران بوسیله دستگاه‌های مکنده جمع‌آوری و به مخازن نفتی حوزه استحفاظی ریخته می‌شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست گناوه افزود: پس از جمع‌آوری لکه‌های نفتی از سطح آب مانده از بارندگی، مواد نفوذ کننده در خاک نیز به منطقه تلمبه خانه نفتی گوره انتقال داده خواهد شد.