توليد اکسيد جاذب منيزيم در کشور
توليد اکسيد جاذب منيزيم در کشور
پژوهشگر دانشگاه صنعتی امیر کبیر موفق به ساخت نوعی اکسید جاذب منیزیم برای کاهش آلودگی هوا شد.

امروزه در کشور‌های صنعتی یکی از معضلات اصلی آلودگی هوا ناشی از دود نیروگاه‌های صنعتی است و حالا پژوهشگر دانشگاه صنعتی امیر کبیر برای نخستین بار موفق به ساخت نوعی اکسید جاذب برای کاهش آلودگی شد.
آقای علی بخشیانی دانش آموخته مقطع دکتری رشته مهندسی شیمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: برای نخستین بار امکان استفاده از جاذب اکسید منیزیم به عنوان یک جاذب مؤثر برای جذب دی اکسید گوگرد در کشور تحقق یافت.

به گزارش نبض‌انرژی،وی با بیان این که پودر اکسید منیزیم بعد از مراحل مختلف شیمیایی به دست می‌آید گفت: این پودر با واکنش پذیری بالایی که دارد می‌تواند برای حذف دی اکسید گوگرد ناشی از دود نیروگاه‌های صنعتی تأثیرگذار باشد.
وی افزود: وجود گاز سمی اس او دو (SO2) موجب تشکیل باران‌های اسیدی و آسیب زدگی به خاک و گیاهان اطراف کارخانه‌های صنعتی می‌شود و با حذف آن این مشکلات برطرف می‌شود.
همچنین آقای حبیب آل ابراهیم استاد دانشگاه امیر کبیر گفت: اکسید منیزیم نسبت به سایر جاذب‌های مزایای زیادی دارد و از جمله این مزایا می‌توان به بهره مندی از آن بعد از جداسازی به وسیله آب در مصارف کشاورزی (کود شیمیایی) استفاده کرد.
وی افزود: این طرح در قالب رساله دکتری انجام شده است.