همکاری عراق با شرکت های امریکایی برای کشف میدان های نفتی تازه
همکاری عراق با شرکت های امریکایی برای کشف میدان های نفتی تازه
وزیر نفت عراق از همکاری با شرکت‌های بزرگ امریکایی برای کشف میدان‌های نفتی تازه در ناصریه و صحرای استان الانبار خبر داد.

«احسان عبدالجبار»، وزیر نفت عراق، از همکاری این وزارتخانه با شرکت‌های بزرگ امریکایی برای کشف میدان‌های نفتی تازه در ناصریه و صحرای استان الانبار خبر داد.

او در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی عراق تأکید کرد که نتایج به دست آمده از اکتشافات در میدان نفتی اریدو بسیار خوب بوده و شرکت لوک اویل خواستار تمدید دوره فعالیت برای کشف ذخائر بیشتر شده است.

به گزارش نبض‌انرژی،روز پنجشنبه گذشته واگیت الکبیروف، رئیس شرکت لوک اویل در کنفرانسی مطبوعاتی خبر داد که میدان نفتی تازه اریدو ذخایر ۷ میلیارد بشکه در منطقه کشف کرده است.

وزیر نفت عراق همچنین افزود که همکاری با شرکت‌های امریکایی برای کشف میدان‌های نفتی تازه در ناصریه ادامه دارد و برآوردها نشان می‌دهد که ذخایر بزرگ نفتی کشف‌نشده در این منطقه وجود دارد.

او گفت که 4 منطقه در صحرای الانبار در غرب عراق در حال بررسی جهت شناسایی ذخائر نفتی است و شرکت‌های بزرگ جهانی در حال همکاری با عراق برای اکتشاف و استخراج نفت در این منطقه هستند.

وزیر نفت عراق تأکید کرد که این وزارتخانه فعالیت‌های گسترده‌ای با شرکای مهم جهانی در عرصه اکتشاف ذخائر نفتی دارد و ابراز امیدواری کرد که ذخائر نفتی و گازی عراق در آینده نزدیک افزایش چشمگیری پیدا کند.