قدرت رسانه در خنثی‌سازی تلاش دشمن در ماجرای بنزین نمودار شد/ در جنگ نرم محتوای رسانه کارکرد موشک را دارد
قدرت رسانه در خنثی‌سازی تلاش دشمن در ماجرای بنزین نمودار شد/ در جنگ نرم محتوای رسانه کارکرد موشک را دارد
فرماندۀ سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین گفت: امروز منطقه و زمان نبرد با دشمن محدود شده و جنگ‌های 8 ساله به 48 ساعت منتهی شده است، قدرت رسانه بی‌بدیل است و خروجی آن را می‌توان در ماجرای حمله سایبری بنزین دید که چگونه با اطلاع‌رسانی به‌موقع تلاش دشمن خنثی می‌شود.

سردار رستمعلی رفیعی آتانی، فرمانده سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین در دیدار با جمعی از مدیران رسانه‌ای که در سازمان بسیج رسانه برگزار شد، گفت: مسائل و آسیب‌های استان قزوین احصا شده است و رسانه به‌عنوان چشم و گوش جامعه باید آن را بررسی قرار داده و روی آن برنامه‌ریزی کند.

به گزارش نبض‌انرژی،وی ادامه داد: لازم است خروجی برنامه‌های فرهنگی در استان نیز احصاء شود، زیرا کار فرهنگی باید اثر و خروجی لازم را داشته باشد، امروز مانند گذشته نمی‌توانیم بگوییم خروجی کار فرهنگی نیاز به زمان طولانی دارد، بلکه تکنولوژی بستری را فراهم کرده که بتوان بازدهی کار را در کوتاه‌ترین زمان ممکن مشاهده کرد.

رفیعی آتانی عنوان کرد: امروز منطقه و زمان نبرد با دشمن محدود شده و جنگ‌های 8 ساله به 48 ساعت منتهی شده است، قدرت رسانه بی‌بدیل است و خروجی آن را می‌توان در ماجرای حمله سایبری بنزین دید که چگونه با اطلاع‌رسانی به‌موقع تلاش دشمن خنثی می‌شود.

وی اظهار کرد: خروجی هیئت‌های اندیشه‌ورز بسیج رسانه باید در محتوا و شیوه تیتر زدن رسانه‌ها مشاهده شود؛ محتوا، تیتر و میزان اثرگذاری رسانه‌ها مانند خمپارهای دور برد و یا حتی کوتاهی است که رسانه‌ها در این جنگ از آن استفاده می‌کنند.

این مسؤول خاطرنشان کرد: تشکیل جبهه رسانه‌های دغدغه‌مند و انقلابی در استان باید به شکلی قوی و محکم تشکیل شود.

وی بیان کرد: منتشر کردن فراوان انواع متن‌ها در فضای مجازی و رسانه‌ها هنر نیست و جه بسا دو کلمه در یک رسانه بتواند اثری ماندگار داشته باشد.

فرمانده سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین تصریح کرد: محتوای تولید شده در رسانه اگر با اطلاعات جامع باشد می‌تواند اثر یک موشک را داشته باشد، یک تیتر رسانه از موشک شهاب 3 قوی‌تر بوده و برد بیشتری دارد.

وی تأکید کرد: بنده معتقدم هیئت اندیشه‌ورز باید تشکیل شود و مسائل استان را با یک کار اندیشه‌ورز خبرگانی متشکل از رسانه‌ها پیگیری کرده و حل کنیم.

وی ادامه داد: باید سند بالادستی را روبه‌روی خود بگذاریم و هیج سند بالادستی بالاتر از فرمایشات مقام معظم رهبری نیست، تفکر امامین انقلاب، ناب و به‌روز است و باید از آن به‌عنوان یک سند بالادستی متقن استفاده کرد.

رفیعی آتانی یادآور شد: ما باید حوزه فکری مقام معظم رهبری را در مسائل کشور درک کرده و بعد در نقشه وی عمل کنیم، بنابراین ابتدا باید خود را در دستگاه و تفکر مقام معظم رهبری پیدا کنیم.

وی عنوان کرد: کار ما جذب حداکثری است، ضرورتی مهم‌تر از این نیست که برای انقلاب یارگیری کنیم و نباید با اندک سلیقه و اختلافی افراد را طرد کنیم، زیرا امروز استکبار جهانی به‌دنبال این است که ما را متفرق کند.

این مسؤول اظهار کرد یکی از رنج‌های بزرگ مقام معظم رهبری این است که چالش‌های پیش‌روی نظام را به دعوای سیاسی داخل کشور تنزل می‌دهیم، چالش جمهوری اسلامی نبرد با استکبار جهانی است و نباید آن را به دعواهای داخلی سیاسی محدود کنیم.

وی بیان کرد: امروز همه باید در راستای امیدبخشی به مردم تلاش کنیم، در استان قزوین 230 میلیارد تومان پول نقد برای رزمایش کمک مؤمنانه از سوی مردم فقط به سپاه داده شد تا به مردم آسیب‌دیده از کرونا و محرومین کمک شود، این در حالی است که مقام معظم رهبری تنها مردم را به کمک توصیه کردند و هیچ دستور یا حکمی از سوی ایشان صادر نشده بود، مردم نشان داده‌اند که همواره همراه انقلاب هستند.

رفیعی آتانی بیان کرد: نسخه نجا‌ت‌بخش این کشور در توجه به سیره عملی مقام معظم رهبری و حاج قاسم سلیمانی است، هر عمل شهید سلیمانی یک رساله دکتری است و به قول فرمانده سپاه، قاسم سلیمانی رخساره عملی ولایت‌فقیه است و اگر مردم این رخساره را ببینند بدون شک بیش از قبل همراهی خواهند کرد.