عضو کمیسیون انرژی مجلس: قیمت برق مصرفی مشترکان پرمصرف با نرخ تمام‌شده تولید دریافت شود
عضو کمیسیون انرژی مجلس: قیمت برق مصرفی مشترکان پرمصرف با نرخ تمام‌شده تولید دریافت شود
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، گفت: مشترکانی که بدون نظر گرفتن سایر اقشار جامعه مصرف فوق‌العاده بالایی دارند باید پول برق مصرفی خود را بر اساس قیمت تمام‌شده، بپردازند.
مصرفی خود را بر اساس قیمت تمام‌شده، بپردازند.
هادی بیگی‌نژاد با اشاره به ضرورت کاهش یارانه برق مشترکانی که بیش از الگوی مصرف از برق استفاده می‌کنند، گفت: حدود ۳ الی ۴ درصد از جمعیت کل کشور که رقم چندان بالایی هم نیستند، چندین برابر الگوی مصرف از برق استفاده می‌کنند. زمانی که این مشترکان به میزان بالایی مصرف دارند قطعا از توانایی مالی بالایی نیز برخوردار بوده و در خواست ما این است که یارانه این افراد قطع شده و پول برق خود را براساس قیمت تمام شده بپردازند. چراکه با تخصیص یارانه این قشر در اصل حق مردم و کشور ضایع می‌گردد.
به گزارش نبض‌انرژی،وی افزود: قرار بر این بوده که وزارت نیرو یارانه این قشر را قطع کند. دلیل ضرورت قطع یارانه این قشر این است که ما برای برق یارانه بالایی اختصاص می‌دهیم. هم قیمت گازی که به نیروگاه برای تولید برق می‌رود، خیلی ارزان محاسبه می‌شود و هم در زمان رسیدن برق به دست مشترکان دولت یارانه سنگینی را نسبت به قیمت تمام شده تولید آن، پرداخت می‌کند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: افرادی که مراعات نمی‌کنند و نسبت به سایر مردم خیلی مصرف بیشتری دارند به صلاح کشور نیست که همچنان یارانه به آن‌ها تخصیص دهند. این صلاح نیست باتوجه به کمبودی که در حوزه برق داریم و شرایط سختی که تولید برق در آن صورت می‌گیرد، ما به چنین افرادی که سایر اقشار جامعه را درنظر نگرفته و بی پروا مصرف بالایی دارند، همچنان یارانه برق دهیم.
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بیان داشت: این افراد باید قیمت برق خود را بر اساس قیمت تمام شده، بپردازند. چه بسا اعمال این سیاست بتواند به اصلاح الگوی مصرف در سطح جامعه کمک کند و این افراد نیز در چهارچوب الگوی مصرف از برق استفاده کنند. در تعریف الگوی مصرف نیز شرایط منطقه نیز مد نظر بوده و قطعا عدالت اجتماعی حکم می‌کند که بر اساس شرایط هر منطقه این الگو تعریف و سقف مصرف مشترکان در چهارچوب این الگو تعیین شود.