کاهش قیمت گاز در اروپا به‌دنبال اخبار جدید از روسیه
کاهش قیمت گاز در اروپا به‌دنبال اخبار جدید از روسیه
خبر عرضه‌ مستقیم گاز روسیه از طریق خط لوله یامال-اروپا به آلمان از هشتم نوامبر، قیمت گاز در آروپا را ۴٫۵ درصد پایین آورده است.

به گزارش نبض‌انرژی،به نقل از راشاتودی، قیمت گاز در اروپا 4٫5 درصد در روز سه‌شنبه به‌دنبال افزایش عرضه گاز از طرف روسیه کاهش یافت.
قیمت قراردادهای گاز در هلند تا 899٫6 دلار در هر هزار مترمکعب معادل 75 یورو در هر مگاوات بر ساعت برای مصارف خانگی کاهش یافت.
خبر عرضه‌ مستقیم گاز روسیه از طریق خط لوله یامال-اروپا به آلمان از هشتم نوامبر، باعث کاهش قیمت گاز در این قاره شد. طبق گزارش اپراتور انتقال گاز اروپا (گسکید)، عرضه گاز به اروپا در روز سه‌شنبه بیش از دو برابر شده و به 860 هزار مترمکعب در هر ساعت رسیده‌است، درحالی‌که قبلاً 360 هزار مترمکعب در ساعت صادر می‌شد.

عرضه مستقیم گاز از طریق خط لوله یامال-اروپا به آلمان بر خلاف مسیر آن در ششم نوامبر است. مسیر این خط لوله به لهستان ختم می‌شد که معمولاً گاز برگشتی از آلمان را برای دوری از واردات مستقیم گاز از روسیه خریداری می‌کرد.
قیمت گاز در اروپا از ابتدای سال جاری میلادی تا حالا بیش‌از سه‌برابر شده و این قاره در آستانه فصل زمستان با کمبود انرژی دست‌وپنجه نرم می‌کند. مشتریان اروپایی منتظر آغاز به کار خط لوله نورد استریم 2  هستند که میادین گازی سیبری را به غرب اروپا متصل می‌کند. ساخت این خط لوله در ماه سپتامبر تکمیل‌شده و منتظر تأیید اتحادیه اروپاست. به‌نظر می‌رسد فرآیند دریافت مجوز از آلمان برای راه‌اندازی این خط لوله تا ماه مه طول می‌کشد.