امنيت تأسيسات گازرساني، احساس آرامش زمستاني است
امنيت تأسيسات گازرساني، احساس آرامش زمستاني است
مدیر بهره برداری شرکت گاز استان آذربایجان شرقی گفت: حفظ امنیت و نگهداری تأسیسات گازرسانی، عامل احساس آرامش در فصول سرد سال خواهد بود.

مدیر بهره برداری این شرکت با اشاره به اقدامات هدفمند در حفظ و نگهداری تأسیسات گازرسانی وفق برنامه و زمانبندی های مدوّن افزود: بر اساس آمار سامانه مکانیزه تعمیرات و نگهداری (IPCMMS)، از ابتدای سال جاری تاکنون 11 هزار و 449 عملیات نگهداری تأسیسات گازرسانی و یک هزار و 757 مورد تعمیرات شبکه و شیرآلات و همچنین تعداد 3 هزار و 282 مورد تعمیرات و جابجایی علمک گاز در سطح استان اجرا گردیده است.

به گزارش نبض‌انرژی،خسرو آریان پور ادامه داد: با توجه به این که ایستگاه های گازرسانی وظیفه اصلی توزیع گاز را بر عهده دارند؛ تعمیرات اساسی 12 ایستگاه مهم گاز در راستای تأمین پایدار گاز طبیعی و بالانس شبکه گاز استان، امسال به انجام رسیده است.
وی اظهار داشت: از تمام ظرفیت های موجود در حفظ و نگهداری تأسیسات گازرسانی بهره جسته ایم تا در سایه اتکا به توانمندی نیروهای متعهد و متخصص، بکارگیری سامانه های نرم افزاری به روز و کارآمد، مانیتورینگ و رصد لحظه به لحظه وضعیت گازرسانی در استان، مشکلی از لحاظ تأمین و توزیع پایدار گاز نداشته باشیم.
آریان پور با اشاره به نشت یابی تأسیسات گازرسانی تصریح کرد: علاوه بر تعمیرات اساسی و نشت یابی های دوره ای، تعداد 725 مورد نیز نشتی های گزارش شده در سال جاری رفع گردیده است.
مدیر بهره برداری شرکت گاز استان خاطر نشان کرد: حفظ و نگهداری تأسیسات گازرسانی و مقام سازی و ایمن نمودن شبکه های گاز از مهم ترین امور اجرایی حوزه بهره برداری شرکت گاز استان در توزیع پایدار گاز طبیعی بوده و مدیریت مصرف گاز نیز از مهم ترین وظایف دینی و انسانی در حفظ سرمایه های ملّی کشور می باشد.

 

خبرگزاری آریا