تخلف در صادرات فرآورده‌های نفتی و قراردادهای حمل‌ونقل دریایی؛ محور تفحص نفتی مجلس شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی
تخلف در صادرات فرآورده‌های نفتی و قراردادهای حمل‌ونقل دریایی؛ محور تفحص نفتی مجلس شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به محور‌های اصلی تحقیق و تفحص از شرکت ملی «پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی کشور» گفت: یکی از محور‌های اصلی این تحقیق و تفحص موضوع صادرات فرآورده‌های نفتی است که گزارشات متعددی درباره بروز برخی تخلفات در این بخش به دست ما رسیده است.
مصطفی نخعی با اشاره به دلایل تحقیق و تفحص از مجموعه شرکت ملی «پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی کشور»، گفت: این تحقیق و تفحص بسیار مهم است و ما در چند بخش این موضوع را پیگیری می‌کنیم.

به گزارش نبض‌انرژی،وی با بیان اینکه این تحقیق و تفحص چند محور اساسی دارد، بیان داشت: یکی از محور‌های اصلی این تحقیق و تفحص صادرات فرآورده‌های نفتی است که گزارشات متعددی درباره بروز برخی تخلفات در این بخش به دست ما رسیده است و طبیعتاً ما از جایگاه نظارتی مجلس این موضوع را دنبال خواهیم کرد.

نخعی با بیان اینکه یکی دیگر از محور‌های این تحقیق و تفحص به مسئله گازسوز کردن خودرو‌های عمومی بازمی‌گردد، تأکید کرد: زمانی مسئولان امر مصوبه گازسوز کردن خودرو‌های عمومی را در اختیار داشتین منتها در اجرای این مسئله یک سری اتفاقاتی برخلاف قانون و طبق گزارشاتی که به ما رسیده، رخ داده و نیاز است روی این مسئله هم تحقیقات مدنظر قرار گیرد.
این نماینده مجلس ادامه داد: همچنین در موضوع قراردادگاه‌های پژوهشی و حمل و نقل به ویژه حمل ونقل دریایی و موضوعات مربوط به منابع انسانی اشکالاتی وجود دارد و این مسئله هم جزو محور‌های اصلی این تحقیق و تفحص برشمرده می‌شود.
نخعی بیان داشت: همچنین در این تفحص می‌کوشیم به امور مربوط به شرکت‌های تأمین فرآورده‌های نفتی که در حال حاضر واسط بین شرکت ملی پخش و جایگاه‌ها هستند رسیدگی کنیم لذا ما اعتقاد داریم این شرکت‌ها ارزش افزوده‌ای برای کشور ایجاد نکردند و یک منابعی به ازای هر لیتر فرآورده به حساب آن‌ها واریز شده است آنهم بدون اینکه این شرکت‌ها ارزش افزوده‌ای ایجاد کرده باشند.
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس بیان داشت: با این حال در حال حاضر منتظریم این طرح در صحن علنی مجلس مطرح شود و نمایندگان نسبت به آن تصمیم‌گیری کنند.