طرح توسعه میدان نفتی چنگوله تصویب شد
طرح توسعه میدان نفتی چنگوله تصویب شد
نماینده مردم ایلام از تصویب طرح توسعه میدان نفتی چنگوله در وزارت نفت و از آغاز سرمایه گذاری جدید برای بهره برداری از ظرفیت های نفت و گاز استان ایلام خبر داد.

«علی‌اکبر بسطامی» اظهار کرد: در جلسه‌ای که  هفته گذشته با دکتر خجسته مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران داشتم و رایزنی‌های اخیر  با وزیر نفت در کمیسیون اقتصادی مجلس و  پیگیری های متعدد مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی طی یکسال اخیر برای مانع زدایی ها؛ خوشبختانه مجوز بهره برداری از میدان نفتی چنگوله صادر و عملیات اجرایی آن هم به زودی آغاز می شود.

به گزارش نبض‌انرژی،عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: عملیات اجرایی میدان نفتی چنگوله  در دوران وزیر قبلی با سنگ اندازی و بدون دلیل کارشناسی معطل مانده بود که خوشبختانه با نگاه مثبت وزیر جدید، از امروز وارد فاز اجرایی شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از کانال اطلاع‌رسانی بسطامی، وی با بیان اینکه برای حفاری 6 حلقه چاه تولیدی، 2 حلقه چاه تعمیری در میدان و یک حلقه چاه اکتشافی در نقطه “زینی‌فی”  مابین آذر و چنگوله، احداث زیرساخت های لازم برای عملیات زمین شناسی و ارزیابی ارتباط دینامیکی میدان آذر و چنگوله برنامه‌ریزی شده است،  خاطر نشان کرد: براساس اظهارات کارشناسان مربوطه، پیش بینی می شود روزانه ١٥ هزار بشکه نفت خام از این میدان نفتی استخراج و به بازارهای هدف صادر شود.