انفجار تانکر نفت در پایتخت سیرالئون/ بیش از ۹۰ نفر کشته
انفجار تانکر نفت در پایتخت سیرالئون/ بیش از ۹۰ نفر کشته
رسانه های بین المللی از جمله «رویترز» اعلام کردند که انفجار تانکر نفت که پایتخت سیرالئون را به لرزه در آورده بود موجب مرگ دهها نفر شده است.

رسانه های محلی در «فری تاون» پایتخت سیرالئون نیز اعلام کردند که در پی انفجار مهیب تانکر سوخت در مرکز این شهر تاکنون بیش از 90 نفر کشته شده اند.

به گزارش نبض‌انرژی،پایتخت سیرالئون که حدود یک میلیون نفر جمعیت دارد، شاهد انبوهی از اجساد در محله های نزدیک این انفجار است.

منابع محلی زمان انفجار تانکر 12 متری را اواخر شب به وقت محلی اعلام کرده اند که علاوه بر مرگ 90 نفر، دهها نفر دیگر را مجروح کرده است.

به گزارش این منابع، این انفجار به دلیل برخورد تانکر حامل سوخت با یک خودرو در یکی از خیابانهای شلوغ فری تاون روی داده است.

رسانه های محلی در فری تاون پایتخت سیرالئون تصاویر دلخراشی از اجساد سوخته شده در خیابانهای اطراف محل انفجار منتشر کرده اند.

«یوون آکی‌ساویر» شهردار فری تاون در صفحه فیسبوک خود نوشت که دیدن این تصاویر بسیار ناراحت کننده است. وی اعلام کرد که میزان خسارات ناشی از این حادثه هنوز مشخص نشده است.

خانم آکی‌ساویر افزود: شایعاتی مبنی بر کشته شدن بیش از ۱۰۰ نفر در این حادثه وجود دارد، اما هنوز هیچ آمار رسمی از تعداد کشته شده‌ها در دست نیست.

مدیر سردخانه دولتی سیرالئون نیز به خبرگزاری رویترز گفته است که تاکنون اجساد ۹۱ نفر دریافت شده است.

سیرالئون در سالهای اخیر شاهد چندین حادثه دلخراش بوده که تعداد زیادی از شهروندان این کشور را به کام مرگ کشانده است. سال گذشته در جریان رانش زمین در سیرالئون دست‎کم ۲۰۰ نفر کشته شدند.

همچنین در ماه مارس سالجاری، پس از آتش‌سوزی بزرگ در یکی از محله‌های فقیرنشین فری تاون پایتخت سیرالئون، بیش از ۸۰ نفر مجروح و حدود ۵ هزار دیگر به دلیل از دست دادن خانه و کاشانه خود، آواره شدند.