بومی سازی ۱۰۰ درصدی سیستم سانتریفیوژ توربین بخار نیروگاه بندرعباس
بومی سازی ۱۰۰ درصدی سیستم سانتریفیوژ توربین بخار نیروگاه بندرعباس
هرمزگان مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان از خودکفایی صد درصدی در بومی سازی سیستم سانتریفیوژ توربین بخار نیروگاه بندرعباس در راستای ساخت داخل قطعات نیروگاهی با صرفه جویی ارزی خبر داد.

حسین سلیمی صبح امروز (۱۶ آبان ماه) در بازدید از توربین بخار نیروگاه بندرعباس، بیان کرد: سیستم سانتریفیوژ یکی از حیاتی ترین قسمتهای توربین بخار نیروگاه بندرعباس می باشد که در جهت حفاظت و نگهداری توربین و سیستم کنترل آن مورد بهره برداری قرار می گیرد.

به گزارش نبض‌انرژی،سلیمی اضافه کرد: از آنجایی که توربین پارت نهایی و قلب تپنده تولید در نیروگاه می باشد ، لذا نگهداری و بهره برداری ایمن از آن از اصول اصلی و مهم دستورالعملهای بهره برداری است.

روغن مورد استفاده در توربین به جهت خنک کاری و کنترل این دستگاه به کار می رود که مانند گردش خون در سیستم بدن می باشد. لذا وجود هرگونه ناخالصی مانند قطرات آب صدمات جبران ناپذیری به سیستم وارد می کند و این دستگاه وظیفه تصفیه روغن مورد اشاره را برعهده دارد.

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس عنوان کرد: یکی از افتخارات نیروگاه در سال های اخیر، خودکفایی در زمینه ساخت قطعات نیروگاهی است و این مهم در سایه حمایت از تولید داخلی در نیروگاه بندرعباس محقق شده است.

سلیمی یادآور شد: با وجود تحریم های ناجوانمردانه و کمبود قطعات مورد نیاز، نیروگاه بندرعباس عزم خود را جزم کرد تا با استفاده از دانش فنی، اقدامات خود جهت نیل به خودکفایی در خصوص بومی سازی این سیستم و سیستمهای دیگر را آغاز و به بهترین شکل مطلوب به پایان برساند و تاکنون این مهم  با تلاش جهادگونه متخصصان شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان حاصل شده است.