دستگاه قضائی اجازه استفاده از مازوت در اصفهان را ندهد
دستگاه قضائی اجازه استفاده از مازوت در اصفهان را ندهد
اصفهان – فرماندار اصفهان گفت: دستگاه قضائی اجازه استفاده از مازوت در اصفهان را ندهد چرا که این شهر دارای شرایط ویژه‌ای در زمینه آلودگی هوا است.

حسین سیستانی در خصوص استفاده از مازوت در نیروگاه‌های اصفهان اظهار داشت: هنوز این امر در اصفهان اجرایی نشده و امیدواریم با توجه به شرایط کنونی اصفهان هرگز این طرح اجرایی نشود.

به گزارش نبض‌انرژی،وی با بیان اینکه دولت تصمیم بر استفاده از مازوت به عنوان سوخت در نیروگاه‌ها دارد، ابراز داشت: این امر به دلیل پرشدن انبارهای مازوت در پالایشگاه‌ها اتخاذ شده است.

فرماندار اصفهان با اشاره به اینکه نیروگاه‌های اصفهان در نزدیکی شهر اصفهان قرار دارند و استفاده از مازوت در آنها به شدت سلامتی شهروندان را تهدید می‌کند، اضافه کرد: باید توجه داشت که استفاده از مازوت در گذشته روزانه ۵۰۰ تن گوگرد را وارد هوای شهر اصفهان می‌کرد و با صدور حکم قضائی استفاده از مازوت در نیروگاه‌های اصفهان ممنوع اعلام شد.

وی گفت: این حکم همچنان پابرجا است و از این رو درخواست داریم همچنان نسبت به اجرای حکم قضائی توجه داشته باشند.

سیستانی ابراز داشت: انتظار ما این است که دستگاه قضائی نسبت به وضعیت آلودگی هوای شهر اصفهان توجه داشته باشد و اجازه اجرای تصمیم ملی در زمینه استفاده از مازوت در اصفهان را ندهد.

وی با اشاره به تشکیل کارگروه‌های ویژه آلودگی هوا در فرمانداری اصفهان تصریح کرد: مطالعات راهبردی خوبی انجام شده است که در دست اجرا است و برخی از مشکلات نیز به وضعیت اقلیمی اصفهان بر می‌گردد.