توجه به جنگ های سایبری و الزامات پدافند غیر عامل یک اصل اساسی است / اجرای مانور در پالایشگاه گاز ایلام دارای استانداردهای بالا و موفقیت آمیز بود
توجه به جنگ های سایبری و الزامات پدافند غیر عامل یک اصل اساسی است / اجرای مانور در پالایشگاه گاز ایلام دارای استانداردهای بالا و موفقیت آمیز بود
استاندار ایلام با اشاره به اینکه توجه به جنگ های سایبری و الزامات پدافند غیر عامل یک اصل اساسی است،گفت:اجرای مانور سطح 3 در پالایشگاه گاز ایلام دارای استانداردهای بالا و موفقیت آمیز بود و دستگاه های اجرایی ملزم هستند فعالیت های خود را با ملاحظات پدافندی انجام دهند.

محمد نوذری استاندار ایلام در نشست مانور آتش فورانی ناشی از نشت گاز سمی واحد تثبیت میعانات گازی پالایشگاه گاز ایلام که به مناسبت هفته پدافند غیر عامل برگزار شد با بیان اینکه مدیریت خوب و آمادگی برای مقابله با بحران در این مجموعه صنعتی کاملا مشهود بود، افزود: استفاده از مهندسان جوان در اجرای مانور، تجهیزات و امکانات به روز، آمادگی جسمانی پرسنل و میدان داری مدیرعامل این پالایشگاه برای مواقع بحران و ضروری، قابل تحسین است.

به گزارش نبض‌انرژی،وی اظهار داشت: ماهیت جنگ ها از سخت افزاری و آرایش نظامی مبتنی بر بعد جغرافیایی، به سمت جنگ های اطلاعاتی و سایبری تغییر بدون مرز یافته و شکل تهدیدات و آیتم های مورد استفاده نیز دگرگون شده که ضرورت دارد متناسب با این تغییرات بنیادین جهانی، آمادگی لازم در استان نیز فراهم آید.

وی ادامه داد: تهدیدات آینده جنگ اطلاعاتی و سایبری است و هدف دشمنان برای شکست یک کشور نابود کردن ساختار اقتصادی و زیرساخت های اساسی و استراتژیک آن  کشور است.

استاندار ایلام به 430 کیلومتر مرز ایلام و وجود منابع انرژی در این استان و تردد میلیونی زواراشاره و تصریح کرد: توجه به جنگ های سایبری و الزامات پدافند غیر عامل و ارتقائ کیفی زیرساخت ها  ضرورت می یابد.

نوذری به ضرورت‌ تقویت بایسته های پدافند غیرعامل در کشور و نیز تهدیدات نظام سلطه علیه جمهوری اسلامی ایران اشاره و خاطرنشان کرد: ما در سیستم جهانی دشمنان زیادی داریم که هدفشان نابود کردن زیرساخت ها و ساختار های اقتصادی به منظور فشار بیشتر بر مردم و کشور است که از همه ظرفیت های جنگ نرم، فضای سایبری و جنگ های نوین علیه کشورمان استفاده می کنند.

وی با بیان اینکه در مواقع بحران چهار اصل پیشگیری، آمادگی، مقابله و بازسازی و بازتوانی با بهره گیری از سرعت عمل، دقت در کار و تدبیر و مدیریت امور بسیار حائز اهمیت است،گفت: این مانور با استانداردهای بسیار بالا و آمادگی خوب تمامی نیروها، امکانات و تجهیزات انجام شد که در عبور از بحران موفقیت آمیز بود.

استاندار ایلام با بیان اینکه سند جامع پدافند غیرعامل استان باید اجرایی شود و تمامی طرح های و برنامه های زیرساختی استان باید پیوست پدافندی داشته و همه چالش ها در آن دیده شود، افزود: تمامی دستگاه های اجرایی ملزم هستند تمامی فعالیت های خود را براساس رعایت ملاحظات پدافندی انجام دهند و اگر چنانچه در این راستا بخوبی عمل نکنیم بطور جدی با مشکل مواجه می شویم.

نوذری با بیان اینکه صنایع بزرگی همچون پالایشگاه گاز و پتروشیمی ایلام در شهرستان چوار قرار دارند، اظهار داشت: ضرورت دارد نمایندگی هلال احمر در این شهرستان استقرار یابد و در مواقع بحران بتواند خدمات مطلوبی را انجام دهد.

نوریان و نوذری