عرضه نفت اوپک‌پلاس افزایش می‌یابد
عرضه نفت اوپک‌پلاس افزایش می‌یابد
وزیر انرژی عربستان سعودی در مصاحبه با بلومبرگ اظهار کرد انتظار دارد عرضه نفت اوپک‌پلاس تا پایان سال آینده حتی بدون بازگشت ونزوئلا یا ایران به بازارهای جهانی افزایش چشمگیری پیدا کند.

وزیر انرژی عربستان سعودی در مصاحبه با بلومبرگ اظهار کرد با وجود افزایش قیمتها، اوپک پلاس باید در رویکردش برای تنظیم تولید نفت محتاط بماند.

به گزارش نبض‌انرژی،عبدالعزیز بن سلمان گفت: تولید بالاتر تنها زمانی قابل توجیه است که هدف روشنی برای آن وجود داشته باشد که از نظر وی اکنون وجود ندارد زیرا نیروگاه‌ها در سطح محدودی از گاز یا زغال‌سنگ به استفاده از نفت روی آورده‌اند.

وزیر انرژی عربستان سعودی اظهار کرد: ما هیچ‌چیز را قطعی فرض نمی‌کنیم. ما همچنان کووید ۱۹ را داریم و قرنطینه‌ها همچنان وجود دارند و عرضه سوخت جت محدود مانده است. بنابراین ما هنوز از وضعیت نگران‌کننده خارج نشده‌ایم و از شر کووید خلاص نشده‌ایم.

اوپک پلاس طبق توافقی که اعضای این گروه در ژوییه تصویب کردند ماهانه ۴۰۰ هزار بشکه در روز به تولیدش اضافه می‌کند اما بعضی از اعضا برای افزایش تولید با مشکل روبرو شده‌اند که به نرخ پایبندی بیش از حد به محدودیت عرضه و ادامه عرضه محدود منجر شده است. با این حال این گروه تاکنون در برابر درخواست‌ها برای افزایش بیشتر تولید و تأمین تقاضای بهبودیافته مقاومت کرده است.

این هفته وزیر نفت نیجریه هم اظهارات مشابه همتای سعودی خود داشت و اعلام کرد اوپک پلاس نباید برای افزایش تولید عجله کند زیرا تقاضا همچنان در معرض تهدید شعله‌ور شدن موج کرونا قرار دارد. تیمیپره سیلوا به بلومبرگ گفت: پیش از این که اقدام کنیم، باید به وضعیت نگاه کنیم. اوضاع شکننده است.