محیط زیست: استفاده از سوخت مازوت در استان تهران ممنوع است
محیط زیست: استفاده از سوخت مازوت در استان تهران ممنوع است
در طرح تشدید گشت های شبانه روزی، تمام نیروگاه ها و صنایع استان توسط ماموران محیط زیست از اول آبان تا آخر بهمن ماه سال جاری برای جلوگیری از استفاده از سوخت مایع رصد و پایش می‌شود.
مدیرکل محیط زیست استان تهران با بیان اینکه استفاده از سوخت مازوت در استان ممنوع شده است، گفت: وزارت نفت سال گذشته برنامه‎ هایی برای استفاده از سوخت مازوت را در نظر گرفته بود، اما سازمان محیط زیست اجازه مازوت سوزی در تهران را نداد.
سعید محمودی روز سه شنبه افزود: تمام مخازن سوخت مایع نیروگاه‌ها و کارخانه ها پلمب و خروجی دودکش آنها به صورت شبانه روزی کنترل می شود تا از حالت نرمال خارج نشود.
وی ادامه داد: در طرح تشدید گشت های شبانه روزی، تمام نیروگاه ها و صنایع استان توسط ماموران محیط زیست از اول آبان تا آخر بهمن ماه سال جاری برای جلوگیری از استفاده از سوخت مایع رصد و پایش می‌شود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران در خصوص زغال گیری و پسماندسوزی نیز گفت: مواردی همچون زغال گیری، پسماند و ضایعات سوزی در جنوب تهران باعث آلودگی هوا می‌شود که ماموران محیط زیست در گشت های شبانه روزی برای جلوگیری از این امر کار رصد و پایش را در این خصوص انجام می دهند.
محمودی با بیان اینکه بیشترین آلودگی هوای پایتخت مربوط به منابع متحرک بخصوص خودروهای دیزلی است، افزود: تردد ناوگان حمل و نقل عمومی شهرداری تهران و تردد شبانه کامیون هایی که از سیستم های گازوئیل استفاد ه می کنند آلودگی هوای شهر را در زمستان تشدید می کند.
وی افزود: حل مشکل ترافیک پیچیده است و  نیاز به هماهنگی بین بخشی پلیس و شهرداری دارد.
مازوت نوعی نفت کوره به شمار می‌آید که کیفیت پایین دارد و در نیروگاه‌های حرارتی و موارد مشابه از آن استفاده می‌شود این ماده ارزان‌ترین مادهٔ سوختنی برای کوره‌ها، حمام‌ها و تنور نانوایی‌ها و موتورهای دیزلی و برخی نیروگاه‌ها است.