وزیر نیرو به کردستان سفر می کند
وزیر نیرو به کردستان سفر می کند
نماینده مردم کردستان در مجلس شورای اسلامی در خصوص تسریع در روند پروژه‌ انتقال آب شرب از سد آزاد به تصفیه خانه شهر سنندج تاکید کرد.

محسن فتحی در دیدار با وزیر نیرو گفت: وضعیت اسفناک آب شرب سنندج نه قابل مماشات است، نه قابل قبول و ضروری است در این خصوص برنامه ریزی دقیقی صورت گیرد.

وی ضمن ابراز گلایه شدید از وضعیت نگران کننده آب آشامیدنی در شهرستان‌های حوزه انتخابیه نسبت به تسریع فوری در روند اجرای پروژه‌ انتقال آب شرب از سد آزاد به تصفیه خانه شهر سنندج تاکید کرد.

فتحی با اشاره به وضعیت تصفیه خانه های آب شرب و فاضلاب شهر دیواندره، تصفیه‌خانه‌های آب شرب و فاضلاب شهر کامیاران، مجتمع آبرسانی اوباتو و مجتمع آبرسانی هه‌لتوشان و مجتمع آبرسانی خامسان، خواستار توجه جدی و فوری وزارت نیرو جهت رفع مشکلات و تعلل در اجرای این پروژه‌ها شد.

نماینده مردم کردستان درمجلس شورای اسلامی وضعیت اسف بار تامین آب آشامیدنی در نقاط مختلف استان و بویژه شهر سنندج را ناشی از حمایت نابخردانه بعضی از شعار دهندگان امروز از مدیران نالایق گذشته دانست و گفت: مشکل آب شرب شهر سنندج چندین سال است دغدغه مردم و فعالان مدنی بوده و مشکل امروز نیست.

فتحی اظهار داشت: علی رغم کارشکنی و حمایت های هدفدار عده ای که امروز خود را مدافع مردم معرفی می کنند، تمامی تلاش خود را برای تغییر مدیریت در حوزه آب استان  به کار برد.
این‌ نماینده مجلس یاد آور شد که دفاع نابجا و غیر معمول از مدیریت آب کردستان در گذشته مسبب وضع کنونی است.

محسن فتحی تاکید کرد: در دفاع از سلامت و منافع استان با هیچ فرد و گروهی مماشات نخواهد کرد و عقد اخوت نبسته است.

وی با اشاره به دغدغه های مردمی در این خصوص گفت: فعالین مدنی صدای رسا و واقعی مطالبات به حق مردم در حوزه آب آشامیدنی هستند.  فتحی درخواست کرد وزیر با فعالان مدنی و رسانه‌ درحوزه‌ آب کردستان دیدار کند.