عراق ۳ میلیارد دلار در سال برای گازسوز کردن نیروگاه‌های خود سرمایه‌گذاری می‌کند
عراق ۳ میلیارد دلار در سال برای گازسوز کردن نیروگاه‌های خود سرمایه‌گذاری می‌کند
معاون نخست وزیر عراق اعلام کرد که دومین تولیدکننده بزرگ اوپک قصد دارد سالانه ۳ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کند تا گاز طبیعی را جایگزین سوخت‌های مایع در نیروگاه‌های خود کند.

به گزارش نبض‌انرژی،به نقل از نشنال نیوز، معاون نخست وزیر عراق اعلام کرد که دومین تولیدکننده بزرگ اوپک قصد دارد سالانه 3 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کند تا گاز طبیعی را جایگزین سوخت‌های مایع در نیروگاه‌های خود کند.

علی علاوی که وزیر دارایی عراق نیز می‌باشد، گفت: ما همچنین در حال ترسیم سیاست‌هایی برای توقف سوزاندن گازهای همراه نفت هستیم که تا سال 2025 برای همیشه متوقف خواهد شد.

وی این اظهارات را در مجمع ابتکار سبز خاورمیانه که در ریاض برگزار می‌شود و به صورت مجازی پخش می‌شود، بیان کرد.

علاوی گفت: ما در حال کار بر روی تأمین بودجه 3 میلیارد دلار در سال برای جایگزینی همه نفت مایع مورد استفاده در نیروگاه‌های تولید برق با گاز طبیعی هستیم.

عراق قصد دارد تا سال 2022 مشعل‌سوزی را حذف کند. بانک جهانی تخمین می‌زند که این کشور حدود 16 میلیارد متر مکعب گاز در میادین نفت خود طی سال 2015 مشعل‌سوزی شد که میلیاردها دلار ضرر برای اقتصاد این کشور به همراه داشت.

بغداد همچنین در حال کار بر روی کاهش انتشار گاز متان خود قبل از نشست Cop26 درباره تغییرات آب و هوایی در گلاسکوی اسکاتلند است که از روز یکشنبه آغاز می‌شود.

مهار انتشار گاز متان به اولویت اصلی سیاست گذارانی تبدیل شده است که به دنبال کاهش تغییرات آب و هوایی هستند، زیرا این گاز بسیار قوی‌تر از دی اکسید کربن است، که معمولاً به عنوان بزرگترین عامل گرمایش جهانی ذکر می‌شود.

بر اساس این گزارش، اقتصاد عراق تا حد زیادی به درآمد نفت وابسته است که تا 90 درصد از هزینه‌های دولت را تامین می‌کند.

این کشور با حرکت جهانی به سمت انتشار صفر خالص کربن تا اواسط قرن جاری خواهد که عملاً به سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت در هیدروکربن‌ها پایان خواهد داد، با بیشترین خطر مواجه است.