احداث نیروگاه جدید با سرمایه گذاری شرکت میکامال در کیش
احداث نیروگاه جدید با سرمایه گذاری شرکت میکامال در کیش
مشاور رئیس جمهور از سرمایه گذاری شرکت میکامال جهت احداث نیروگاه جدید برای تامین برق منطقه آزاد کیش خبر داد.

سعید محمد مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی، هیات همراه و جعفر آهنگران رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، سه شنبه چهارم آبان در بازدید از بخش های مختلف مجموعه تجاری و تفریحی میکامال کیش بر ضرورت تامین انرژی پایدار در این جزیره تاکید کرد و گفت: بحران اصلی منطقه آزاد کیش تامین برق است و این انرژی باید در جزیره پایدار باشد.

محمد افزود: با سرمایه گذاری شرکت میکامال و احداث نیروگاه جدید جهت تامین برق منطقه آزاد کیش می توانیم گام های موثری در این زمینه برداریم.

به گزارش نبض‌انرژی،وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: طرح پیشنهادی پس از ارائه به معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش و بررسی های لازم این مهم در جزیره کیش عملیاتی خواهد شد.

وی با بیان این که امکانات و قوانین جزیره کیش به خاطر منطقه آزاد بودن باید تسهیل گر فرایند سرمایه گذاری در این منطقه باشد، اظهار داشت: منطقه آزاد کیش از ظرفیت ها و پتانسیل های قابل توجهی برخوردار است و فعالان اقتصادی می توانند با آرامش خاطردر این منطقه سرمایه گذاری کنند.

مشاور رئیس جمهور در رابطه با واگذای واحد های تجاری مجموعه تجاری و تفریحی میکامال، گفت: مدیریت واحد با برنامه مدون می تواند گردشگران زیادی را از اقصی نقاط کشور به این منطقه جذب کند.

سعید محمد با اشاره به این که باید در این مجموعه انجمن مالکین تشکیل شود، افزود: با رعایت قوانین و مقررات حاکم در مجموعه تجاری و تفریحی میکامال می توانیم فضایی آرام و پر نشاطی را برای گردشگران فراهم کنیم.

محمد خاطر نشان کرد: با توجه به این که شرکت میکامال 40درصد در این مجموعه حق مالکیت دارد یکی از عضوهای اصلی در انجمن مالکین محسوب می شود و می تواند این مجموعه را به نحو شایسته مدیریت کند.

وی در اجرای پروژه مجموعه تجاری و تفریحی میکامال بر لزوم اهمیت نوع مهندسی هوشمند سازی ساختمان این مجموعه اشاره داشت و گفت: سیستم های ایمنی ساختمان اعلام و اطفاء حریق از شرایط مطلوبی برخوردار است و باید ایجاد پرده حریق در این مجموعه مورد توجه قرار گیرد.

مشاور رئیس جمهور تاکید کرد: در فضاهای باز باید پرده حریق وجود داشته باشد در غیر این صورت هنگام حریق دودی که ایجاد می شود تمام طبقات را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

نادر کشتکار مدیرعامل شرکت میکامال کیش در ادامه بازدیدها با بیان این که در جامعه فقط سیستم تجاری پاسخگو نیست و باید سیستم، تفریحی و تجاری باشد، افزود: “آکواریوم، سالن پاتیناژ و سالن های برگزاری برنامه های متنوع و کنسرت ها که با گنجایش 1400 نفر پیش بینی شده از ظرفیت های بارز این مجموعه است.

کشتکار در خصوص بهره برداری مجموعه تجاری و تفریحی میکامال، گفت: این مجموعه نزدیک 400 مالک شخصی دارد و از ابتدای آغاز طرح واحدها پیش فروش شده و از نظر حجم ماندگاری مساحتی برای شرکت 40 درصد است.

به گفته کشتکار از تعداد 685 واحد 430 واحدی که در مجموعه میکامال واگذار شده از نظر مساحتی 60 درصد است که همه مالکین تابع مقررات ابلاغ شده در این مجموعه هستند.

مدیرعامل شرکت میکامال در راستای حمایت از تولیدات داخلی، اظهار داشت: در طبقه سوم میکامال بازاری با نام ایرانیان طراحی شده است که هنر معماری اسلامی و ایرانی را در این مجموعه به نمایش گذاشتیم.

نادر کشتکار ادامه داد: مدلی که در این بخش در نظر گرفته شده است در کنار آن غرفه های دیگری است که فرهنگ ایران و ایتالیا را به نمایش گذاشته تا برندهای ایتالیایی و ایرانی در این مجموعه عرضه شود.

وی با بیان این که اگر مجموعه تجاری و تفریحی میکامال را به عنوان تعاریف بین المللی هر 8 متر یک شغل ایجاد می کند در نظر بگیریم در این مجموعه 85 هزار متر مفید وجود و این مجموعه بین 7 هزار شغل مستقیم و غیر مستقیم را ایجاد می کند که 50درصد آن شغل مستقیم است.

کشتکار در خصوص تعداد 1000 واحد پارکینگ در مجموعه میکامال، گفت: بر اساس مطالعات ترافیکی که انجام شده است تعداد پارکینگ های موجود در این مجموعه با توجه به تعداد خودروهای سواری که در سطح جزیره وجود دارد با دو تایم ورود و خروج برای این واحدها کافی است.

مجموعه تجاری و تفریحی میکامال کیش با مساحت تقریبی 35 هزار متر مربع، 5 طبقه تجاری و 2 طبقه پارکینگ اختصاصی را شامل می‌شود. پارکینگ میکا مال،گنجایش 1000 خودرو را دارد.

در بازار میکا مال، حدود 800 غرفه و مغازه در 5 طبقه تجاری فعالیت می‌کند که در آنها اقلام و اجناس گوناگونی به فروش می‌رسد. سالن پاتیناژ، تله کابین ساحلی، مجتمع سینمایی، گلف مجازی، سرزمین عجایب، شهربازی کودکان، دنیای اکتشاف و کارتینگ میکا مال از دیگر امکانات منحصر به فرد این مجتمع تفریحی هستند.

همچنین بزرگترین آکواریوم خاورمیانه در میکا مال کیش قرار دارد که غواصی با نمایی در آسانسوری با دید 360 درجه در نظر گرفته شده است.

گفتنی است سعید محمد مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی، هیات همراه، جعفر آهنگران رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل، معاونان و برخی از مدیران سازمان در ادامه این بازدیدها از تالار بورس کیش بازدید کردند و مشاور رئیس بر راه اندازی بورس بین الملل در کیش تاکید کردند.