۷۵ درصد برق تهران توسط بخش خانگی مصرف می‌شود
۷۵ درصد برق تهران توسط بخش خانگی مصرف می‌شود
مدیرکل برق منطقه‌ای تهران گفت: بر اساس آمار ۷۵ درصد برق در تهران توسط بخش خانگی مصرف می‌شود و مابقی به سایر بخش‌ها اختصاص دارد.

آرش کرمی امروز در جریان هجدهمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به اهمیت صنعت برق اظهار کرد: در حال حاضر ما 34 خط حساس در تهران داریم و بر اساس آمار 75 درصد برق در تهران توسط بخش خانگی مصرف می‌شود و مابقی به سایر بخش‌ها اختصاص دارد.

به گزارش نبض‌انرژی،وی با اشاره به اینکه در سال 99 کل انرژی مصرف شده در تهران 20.7 میلیارد کیلووات ساعت بوده است، گفت: شبکه برق تهران دو خاصیت دارد که از آن جمله می‌توان به پرباری و فرسودگی شبکه اشاره کرد و این دو مسئله فاصله بسیاری را با کل کشور دارد.

مدیرکل برق منطقه‌ای تهران ادامه داد: شبکه روشنایی در تهران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و این در حالی است که ما باید بتوانیم اگر تجهیزاتی در صنعت برق به هر دلیلی دچار خرابی شد سریعا تجهیز دیگری را وارد مدار بکنیم و اگر این کار بدون وقفه انجام شود اختلالی در شبکه برق انجام نمی‌شود و مشترکان هیچ‌گاه احساس خاموشی نمی‌کنند.

وی افزود: مطلوب هر چیزی در شبکه این است که بیش از 50 درصد بارگیری نداشته باشد و در مواقع ضروری اگر نیاز به عوض کردن داشت این کار در بازه زمانی کوتاه و بدون ایجاد خاموشی انجام شود.

مدیرکل برق منطقه‌ای تهران ادامه داد: متاسفانه وضعیت تهران به لحاظ پرباری شبکه مطلوب نیست و ما بیشترین خطوط کابل را در کشور داریم به طوری که بالای 90 درصد از خطوط برق در زمین در شهر تهران ایجاد شده است.

کرمی با بیان اینکه ما باید به سمت عوض کردن کابل های شهر تهران برویم گفت: در حال حاضر 1500 کیلومتر کابل قدیمی در شهر تهران وجود دارد که البته برای ایجاد کابل‌ها اقداماتی از قبل آغاز شده است.

وی با اشاره به مزایای پروژه‌ کابل‌کشی در تهران گفت: این کار راستای پایداری شبکه و حفظ مبلمان شهری موثر خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه برخی از خطوط و کابل‌های شبکه تهران قدمت 40 الی 50 ساله دارند، گفت: متاسفانه در برخی از مناطق ما شاهد هستیم که کابل‌ها از مجاورت ساختمان‌ها عبور کرده است و این مشکلاتی را بوجود آورده است.

مدیرکل برق منطقه‌ای تهران در ادامه از مدیریت شهری خواست تا در ارتباط با معضلات و مشکلات برق منطقه تهران همکاری لازم را داشته باشند و افزود: ما می‌توانیم در تهران تونل شرق به غرب یا شمال به جنوبی را طراحی بکنیم و در واقع در این تونل فعالیت‌های خود را انجام دهیم.

وی ادامه داد: آلودگی هوا یکی از معضلاتی است که در حال حاضر با آن روبرو هستیم و در کشورهای مختلف به سمت استفاده از خودروهای برقی رفته‌اند البته ما نباید از سوخت فسیلی برای خودروهای برقی استفاده کنیم چون این موضوع به ضررمان خواهد بود و به نفع اقتصاد نخواهد بود.

کرمی با اشاره به اینکه راه حل استفاده از خودروهای برقی توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر است، گفت: با توجه به ظرفیت‌هایی که داریم می‌توانیم از این مسئله استفاده کنیم و این موضوع صرفه اقتصادی را به همراه خواهد داشت.