سیدحسن نصرالله: زمانی که نفت و گاز لبنان در خطر باشد، وارد عمل می‌شویم حتی در منطقه مورد مناقشه
سیدحسن نصرالله: زمانی که نفت و گاز لبنان در خطر باشد، وارد عمل می‌شویم حتی در منطقه مورد مناقشه
دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنرانی به مناسبت سالروز میلاد پیامبر اکرم (ص) و هفته وحدت اسلامی اظهار کرد: زمانی که سالگرد میلاد رسول خدا رو برگزار می‌کنیم اولین پرونده‌ای که مقابل ما ظاهر می‌شود پرونده فلسطین است.

ملتی تحت ظلم که از محاصره و پرونده‌های انسانی سخت از جمله پرونده اسیران و مهاجران داخل و خارج فلسطین در رنج هستند. سرزمینی اشغال شده و مقدسات هتک حرمت شده. هیچ انسان آزاده‌ای نمی‌تواند بگوید به پرونده فلسطین بی‌توجه است. این سرزمین اشغال شده و ملت مظلوم و مقدسات هتک حرمت شده و دشمنی که تهدیدی برای امت است، مسؤولیت ما را در قبال فلسطین نشان می‌دهد.

به گزارش نبض‌انرژی،به نقل از العالم، سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان در سخنانی به مناسبت میلاد رسول اکرم (ص) گفت: از برکات امام خمینی(ره) و پیروزی انقلاب اسلامی در ایران آن است که نقطه‌ای که به نظر می‌رسید محل اختلاف است به همگرایی و وحدت مبدل شد.

سید حسن نصرالله با تبریک میلاد پیامبر (ص) و امام جعفر صادق (ع) و هفته وحدت افزود: از برکات امام خمینی (قدس سره الشریف) آن است که ۱۲ تا ۱۷ ربیع الاول را هفته وحدت اسلامی نامگذاری کرد.

وی خاطرنشان کرد: بدون شناخت رسول اکرم(ص) و گفتار و کردار و سیره‌اش، نمی‌توان اسلام و شریعت اسلامی را شناخت و به تعبیر قرآن، پیامبر الگوی حسنه‌ای برای مؤمنان و مسلمانان است.

نصرالله افزود: سلاح کشیدن به روی دیگران به منظور ارعاب آنها، نوعی افساد فی الارض به شمار می‌آید.

وی گفت هر کسی می‌بایست در مقابل کشورش مسؤولیت پذیر باشد، به ویژه اگر مردمش و یا خاک و شرف و عزت و کرامت کشورش در معرض تعدی قرار گیرد و این همان دین محمد(ص) است.

دبیرکل حزب الله لبنان، فلسطین را نقطه اجماع امت اسلامی دانست و تصریح کرد باید همواره مسؤولیت در قبال این ملت مظلوم را یادآور شویم، سکوت در قبال آنچه در فلسطین رخ می‌دهد، صحیح و جایز نیست.

وی ادامه داد در فلسطین ملتی مظلوم و سرزمینی اشغال شده است که مقدسات آن مورد تعرض و تجاوز قرار می‌گیرد و نمی‌شود که یک انسان به آن بی‌تفاوت و بی‌توجه باشد.

سید حسن نصرالله گفت همه باید تبعات حمایت از فلسطین را بپذیرند، همانگونه که ایران امروز تبعات آن را متحمل می‌شود.

وی خاطر نشان کرد آمریکایی‌ها خودشان می‌گویند که داعش ساخته دست ماست و ما آن را مجهز کردیم؛ اما دیگران نمی‌خواهند بشنوند!

نصرالله با تاکید بر لزوم اتحاد میان مسلمانان افزود هرگاه مسلمانان متحد شدند در تمام عرصه‌ها پیروز شدند.

دبیرکل حزب الله لبنان اظهار کرد: دشمنان می‌خواهند که ما با همدیگر در حال جنگ باشیم تا آنها بتوانند بر کشورهای ما مسلط شوند و به غارت ثروت و منابع ما ادامه دهند.

وی گفت باید اعلام انزجار و محکومیت علیه فتنه گران و کسانی که می‌خواهند کشور را به جنگ داخلی بکشانند، از جانب مردم و رسانه‌ها ادامه یابد.

نصرالله افزود مقاومت در لبنان با تمام طمع ورزی‌های رژیم صهیونیستی مقابله خواهد کرد؛ و هر وقت شرایط اقتضا کرد، می‌تواند این کار را انجام دهد.

دبیرکل حزب الله تصریح کرد توانایی مقاومت برای دفاع از لبنان و منابع و ثروت‌هایش در مقابل طمع ورزی‌های رژیم صهیونیستی ارتقا پیدا کرده است.

او درباره ترسیم مرزها گفت: ما هرگز نظری درباره ترسیم مرزها و مساله مربوط به دولت ارائه نخواهیم کرد. اگر دشمن فکر می‌کند هر کاری می‌خواهد می‌تواند در منطقه مورد مناقشه انجام دهد سخت در اشتباه است. مسلما مقاومت در لبنان در وقت خود و در لحظه مناسب زمانی ببیند نفت و گاز لبنان در معرض خطر قرار دارد حتی اگر در منطقه مورد مناقشه باشد بر این اساس عمل خواهد کرد و قادر است بر این اساس عمل کند.

سید حسن نصرالله همچنین یادآورد شد: از ابتدا موضعی در قبال یمن لحاظ کردیم و گفتیم این ملت مورد تجاوز و مظلوم است. شورای امنیت و جامعه جهانی باید از اراده ملت‌ها صحبت کنند. چند روز پیش دیدیم در شهرها و استان‌های بزرگ یمن تظاهرات بسیار گسترده‌ای برگزار شد که موضع و اراده ملت را نشان داد، آیا نباید به این اراده احترام گذاشت؟

او خواستار آتش‌بس در یمن شده و باقی ماندن محاصره را به معنای بقای جنگ دانست و گفت، جامعه جهانی باید به جای محکوم کردن قربانی در این کشور اراده ملت را بشنود و به جنگ و محاصره پایان دهد.