اتحاد پالایشگاههای هندی برای واردات نفت ارزان‌تر
اتحاد پالایشگاههای هندی برای واردات نفت ارزان‌تر
وزیر نفت هند اعلام کرد پالایشگاههای نفت خصوصی تمایل دارند با پالایشگاههای دولتی برای چانه زنی جمعی به منظور بستن قراردادهای بهتر واردات نفت همکاری کنند.

پیش از این نیز رویترز گزارش کرده بود هند در حال تشکیل گروهی از پالایشگاههای نفت خصوصی و دولتی برای تضمین قراردادهای بهتر واردات نفت است. هاردیپ سینگ پوری، وزیر نفت هند روز جمعه در یک کنفرانس مطبوعاتی در کنفرانس انرژی هند گفت: نتیجه دیدار میان پالایشگاههای خصوصی و دولتی دلگرم کننده بوده است. وی اظهار کرد: پالایشگاههای نفت از این طرح هیجان زده شده اند.

به گزارش نبض‌انرژی،هند سومین واردکننده و مصرف کننده بزرگ نفت جهان بوده و برای حدود ۸۵ درصد از نیازهای نفتی خود به واردات نفت متکی است و عمده خریدش را از تولیدکنندگان خاورمیانه انجام می دهد.

شرکتهای خصوصی شامل ریلاینس اینداستریز که بزرگترین مجتمع پالایش نفت جهان را اداره می کند و نایارا انرژی که روسنفت در آن سهم دارد، حدود ۴۰ درصد از پنج میلیون بشکه در روز ظرفیت پالایش نفت هند را کنترل می کنند.

افزایش قیمتهای بنزین و گازوئیل در هند بدترین بحران نیرو در سالهای اخیر را رقم زده و این کشور می خواهد تلاشها برای خرید معقولانه را مضاعف کند. کسری تجاری هند ماه گذشته تحت تاثیر واردات گران، به رکورد ۲۲.۶ میلیارد دلار افزایش یافت که بالاترین میزان در ۱۴ سال اخیر بود.

بر اساس گزارش رویترز، هند مکررا از اوپک و متحدانش خواسته است تولیدشان را برای پایین بردن قیمتها افزایش دهند. وزیر نفت هند گفت: نباید اجازه داده شود هزینه انرژی از ظرفیت پرداخت مصرف کنندگان فراتر رود و این ضرورت باید از سوی کشورهای مصرف کننده از طریق برنامه ریزی وضعیت تولید آینده تنظیم شود.