پوتین: تمام تولیدکنندگان اوپک پلاس نمی‌توانند فورا تولید خود را بالا ببرند
پوتین: تمام تولیدکنندگان اوپک پلاس نمی‌توانند فورا تولید خود را بالا ببرند
رئیس‌جمهور روسیه گفت افزایش تولید نفت یک فرایند طولانی مدت است و تمام اعضای این ائتلاف قادر به افزایش سریع تولید خود نیستند.

به گزارش نبض‌انرژی،به نقل از اویل پرایس، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گفت گرچه ائتلاف اوپک پلاس درحال‌حاضر در حال افزایش تولید خود است، ولی تمام اعضای این ائتلاف نمی‌توانند به‌سرعت تولید خود را بالا ببرند.

پوتین در یک اجلاس اقتصادی گفت:«کشورهای عضو اوپک پلاس میزان تولید خود را افزایش داده‌اند. حتی افزایش تولید آن‌ها کمی بیشتر از حد توافق‌شده بوده‌است. ولی همه این کشورها نمی‌توانند این کار را انجام دهند».

وی اضافه کرد:« تمام کشورهای عضو قادر نیستند به‌سرعت تولید خود را بالا ببرند. این یک فرآیند طولانی‌مدت است».

ائتلاف اوپک پلاس در ابتدای ماه جاری توافق کرد تولید نفت را 400 هزار بشکه در روز افزایش دهد. این حداقل افزایش تولیدی بود که بازار از این گروه انتظار داشت.

اما اعضای این ائتلاف از جمله آنگولا و نیجریه که عضو اوپک هستند و آذربایجان غیرعضو اوپک برای افزایش تولید خود تا سقف سهمیه‌شان طبق قرارداد اوپک پلاس مشکل دارند. مشکلات فنی، کمبود سرمایه‌گذاری و پایین بودن اکتشافات نفتی در سال‌های اخیر این کشورها را برای بالا بردن تولید به چالش انداخته ‌است.

تعهد اوپک پلاس به قرارداد کاهش تولید در ماه سپتامبر به 115 درصد رسید. این رقم پائین‌تر از 116 درصد ثبت‌شده در ماه اوت بود ولی هنوز هم بسیار بالاتر از حد انتظار بازار است.

تحلیلگران عقیده دارند اگر تمام اعضای اوپک پلاس طبق سهمیه‌های خود در ماه سپتامبر تولید کرده باشند، کل تولید این ائتلاف 747 هزار بشکه در روز بیشتر خواهد بود.