قیمت نفت خام در بازارهای جهانی امروز ۲۸ مهر ۱۴۰۰
قیمت نفت خام در بازارهای جهانی امروز ۲۸ مهر ۱۴۰۰
قیمت معاملات آتی نفت خام در بازارهای جهانی به بیشترین میزان خود در چند سال گذشته رسید.

به گزارش نبض‌انرژی،به نقل از خبرگزاری رویترز، به دلیل نزدیک شدن به فصول سرد سال و نیز افزایش تقاضا در بازارهای جهانی، همچنین کاهش سطح تولید و عرضه فرآورده‌های نفتی به بازار بهای نفت خام این روزها با افزایشی بی سابقه مواجه شده است.

بر این اساس، قیمت هر بشکه نفت خام برنت با ۷۵ سنت افزایش به ۸۵ دلار و ۸ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا هم با ۵۲ سنت افزایش، ۸۲ دلار و ۹۶ سنت در هر بشکه داد و ستد شد.

قیمت نفت خام در دو ماه گذشته به طرز بی سابقه‌ای رو به افزایش بوده است. از ماه سپتامبر نفت برنت حدود ۱۹ درصد و نفت خام آمریکا هم نزدیک به ۲۱ درصد افزایش قیمت داشته اند.

تحلیلگران بازارهای انرژی می‌گویند این روزها بازار با کمبود عرضه فرآورده‌های نفتی و افزایش قیمت سایر شاخص‌های انرژی از جمله گاز طبیعی و زغال سنگ رو به روست و پیش بینی می‌شود زمستانی سخت برای مردم برخی از کشورهای جهان در پیش باشد.

افزایش بی رویه قیمت گاز طبیعی و زغال سنگ در آسیا نیز موجب شده بیشتر تولیدات کنندگان برق نفت را به عنوان سوختی ارزان قیمت‌تر جایگزین کنند که همین امر افزایش بهای نفت در بازارهای جهانی را تشدید کرده است.

آمریکا این روزها به شدت نگران افزایش قیمت نفت خام در جهان است. بسیاری از کارشناسان معتقدند اگر روند کنونی جهش قیمت‌ها ادامه دار باشد اقتصاد بسیاری از کشورهای پیشرفته و صنعتی با خطری جدی مواجه خواهد شد.