بحران برق هند وخیم‌تر شد
بحران برق هند وخیم‌تر شد
افزایش بحران برق در هند، دهلی را بر آن داشت از قطر بخواهد تحویل محموله‌های ال‌ان‌جی را که با تأخیر روبه‌رو شده است، تسریع کند.

به گزارش نبض‌انرژی،دو منبع اعلام کردند هند که با وخیم‌ترین بحران کمبود برق خود در پنج سال اخیر دست‌وپنجه نرم می‌کند، از قطر خواست تحویل ۵۸ محموله گاز طبیعی مایع‌شده (ال‌ان‌جی) را که با تأخیر روبه‌رو شده است، تسریع کند.

هند، سومین اقتصاد بزرگ آسیا، با وخیم‌ترین بحران برق خود از ماه مارس ۲۰۱۶ تاکنون روبه‌روست که دلیل آن کمبود فلج‌کننده زغال‌سنگ هم‌زمان با قیمت‌های بالای انرژی در جهان است.

این منابع افزودند: عملیات تعمیر و نگهداری زیرساخت در شرکت قطرگاز مانع تحویل ۵۰ محموله ال‌ان‌جی به هند در سال جاری میلادی شد و این مسئله هفته گذشته وزارت نفت هند را مجبور به ارسال نامه‌ای برای تحویل این محموله‌ها کرد.

این منابع تصریح کردند: این وزارتخانه همچنین به‌دنبال هشت محموله اضافی است که پارسال به درخواست دهلی نو و در پی کاهش تقاضای ال‌ان‌جی به‌دلیل محدودیت‌های اعمال‌شده برای مهار ویروس کرونا، به تعویق افتاده بودند.

ظرفیت تولید برق هند از طریق گاز، ۲۴ گیگاوات (GW) است که حدود ۱۴ گیگاوات آن بیش از ۱۰ سال است که به‌دلیل در دسترس نبودن گاز متوقف شده است و بقیه نیروگاه‌ها با ظرفیت بسیار پایینی کار می‌کنند.