قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۹ سنت معادل ۰.۱۱ درصد کاهش به ۸۳ دلار و ۳۳ سنت رسید.

به گزارش نبض‌انرژی،به نقل از رویترز، در حالی که این نگرانی وجود دارد که افزایش قیمت زغال سنگ و گاز طبیعی در چین، هند و اروپا موجب افزایش نرخ تورم و کند شدن رشد اقتصادی گشته و تقاضا برای نفت را کاهش خواهد داد، قیمت نفت امروز شاهد اندکی کاهش بود.
تقویت دلار که ارزش آن به نزدیکی بالاترین رقم های یک سال اخیر رسیده نیز در افت قیمت نفت موثر بوده است.
بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 9 سنت معادل 0.11 درصد کاهش به 83 دلار و 33 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز امروز با 11 سنت معادل 0.14 درصد افت به 80 دلار و 53 سنت رسید.
صندوق بین المللی پول دیروز اعلام کرد پیش بینی خود از رشد اقتصاد آمریکا و دیگر اقتصادهای بزرگ را به دلیل نگرانی از اختلال در زنجیره عرضه و فشارهای تورمی کاهش داده است.
تحلیلگران بانک کامنولث با اشاره به نگرانی های صندوق بین المللی پول نوشتند شتاب رشد اقتصاد جهانی کند شده و احساس عدم قطعیت افزایش یافته است.
اما ناظران بازار نفت همچنان در پی پاسخ به این سوال هستند که آیا افزایش قیمت گاز و زغال سنگ منجر به افزایش تقاضا برای فرآورده های نفتی از سوی نیروگاه های برق خواهد شد یا نه.
تحلیلگران موسسه ای ان زد در یادداشتی نوشتند: «این احتمال تقویت شده است که رشد قیمت گاز و زغال سنگ احتمالا موجب افزایش تقاضا برای سوخت های جایگزینی مانند گازوئیل و نفت کوره خواهد شد.»
بازار نفت همچنین منتظر انتشار آمارهای میزان ذخایر نفت خام آمریکاست که به دلیل تعطیلی روز دوشنبه در آمریکا یک روز به تاخیر افتاده است.
تحلیلگران شرکت کننده در نظرسنجی رویترز انتظار دارند ذخایر نفت خام آمریکا در هفته گذشته 100 هزار بشکه افزایش یافته باشد که در صورت تحقق سومین هفته افزایش متوالی ذخایر نفت این کشور خواهد بود.