شرکت گازپروم روسیه از ذخایر خود برای متعادل کردن بازار گاز اروپا استفاده می‌کند
شرکت گازپروم روسیه از ذخایر خود برای متعادل کردن بازار گاز اروپا استفاده می‌کند
معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد کشورش از امنیت انرژی اروپا حمایت کرده و از ذخایر خود برای تامین گاز مورد نیاز اروپا استفاده می‌کند.

به گزارش نبض‌انرژی،به نقل از راشاتودی، معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد شرکت بزرگ گازپروم برداشت از ذخایر خود برای تثبیت بازار گاز اروپا را آغاز کرده‌است.

برخی تحلیلگران و اعضای پارلمان اروپا روسیه را متهم کرده‌اند عمدا عرضه گاز به بازار اروپا را در هفته‌های اخیر محدود کرده تا بحران گاز در این منطقه تشدید شود و قیمت گاز افزایش یابد. هدف روسیه از این اقدام فشار بر اتحادیه اروپا برای قبول نیاز این اتحادیه به خط لوله نورد استریم 2 است.

بیش‌از 40 عضو از پارلمان اروپا از تمام گروه‌های سیاسی، از کمیسیون اروپا خواسته‌اند اقدامات شرکت گازپروم برای دستکاری بازار گاز را بررسی کند.
این دیپلمات روسی گفت:«ما از امنیت انرژی در اروپا حمایت می‌کنیم. شرکت گازپروم برداشت از ذخایر خود جهت متعادل کردن بازار اروپا آغاز کرده‌است. ما قصد نداریم شرایط را بدتر کنیم».

قیمت گاز در اروپا و انگلیس پس‌از رسیدن به یک رکورد جدید در چهارشنبه هفته گذشته و به دنبال اعلام رییس‌جمهور روسیه مبنی‌بر عرضه بیشتر گاز به مشتریان اروپایی توسط شرکت گازپروم، کمی کاهش‌یافته است.