سرمایه‌گذاری جهان در انرژی پاک باید ۳ برابر شود
سرمایه‌گذاری جهان در انرژی پاک باید ۳ برابر شود
آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد که جهان باید سرمایه گذاری در زمینه انرژی پاک را تا سال ۲۰۳۰ سه برابر کند تا تغییرات اقلیمی قابل مهار شود.

به گزارش نبض‌انرژی،از خبرگزاری رویترز، آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) روز چهارشنبه (۲۱ مهرماه) اعلام کرد اگر جهان قصد دارد به‌طور مؤثر با تغییرات آب و هوا مبارزه کند و بازارهای ناپایدار انرژی را تحت کنترل داشته باشد، باید سرمایه‌گذاری در انرژی‌های تجدیدپذیر تا پایان سال ۲۰۳۰ سه برابر شود.

این نهاد معتقد است: جهان به‌اندازه کافی برای تأمین نیازهای آینده خود در زمینه انرژی سرمایه‌گذاری نمی‌کند. سرمایه‌گذاری‌های مربوط به پدیده انتقال انرژی به‌تدریج در حال افزایش است، اما بسیار کمتر از آن چیزی است که تقاضای روزافزون خدمات انرژی را به‌صورتی پایدار برآورده کند.

قیمت برق در هفته‌های اخیر به بالاترین رقم خود رسید، زیرا قیمت نفت و گاز طبیعی بالاترین سطح خود را در چند سال اخیر تجربه کرد و آسیا، اروپا و آمریکا با کمبود شدید انرژی روبه‌رو شدند. تقاضای سوخت فسیلی هم در حال بهبود است زیرا دولت‌ها محدودیت‌های اعمال‌شده برای مهار شیوع ویروس کرونا را کاهش می‌دهند.

آژانس بین‌المللی انرژی هشدار داد که انرژی‌های تجدیدپذیر مانند انرژی خورشیدی، بادی و آبی به همراه انرژی زیستی باید سهم بسیار بیشتری در بازگشت سرمایه‌گذاری انرژی پس از همه‌گیری کرونا داشته باشند.

این نهاد مستقر در پاریس تصریح کرد: انرژی‌های تجدیدپذیر امسال بیش از دوسوم سرمایه‌گذاری در ظرفیت تولید برق جدید را به خود اختصاص خواهند داد، اما افزایش قابل توجه در استفاده از زغال‌ سنگ و نفت سبب دومین افزایش سالانه در انتشار گازهای گلخانه‌ای CO2 شده است.