واردات گاز چین به بالاترین مقدار در 9 ماه اخیر رسید
واردات گاز چین به بالاترین مقدار در 9 ماه اخیر رسید
واردات نفت خام چین در ماه سپتامبر نسبت به مدت مشابه پارسال 15 درصد کاهش یافت و واردات گاز این کشور به بالاترین مقدار در 9 ماه اخیر رسید.

به گزارش خبرگزاری رویترز از سنگاپور، واردات نفت خام چین در ماه سپتامبر نسبت به مدت مشابه پاسال 15.3 درصد کاهش یافت زیرا شرکت‌ها در پی افزایش قیمت‌های جهانی نفت و سهمیه‌بندی وارداتشان، از ذخیره‌سازی‌ها برداشت کردند.
این در حالی است که بر اساس داده‌های اداره کل گمرک چین، واردات گاز طبیعی این کشور در ماه سپتامبر افزایش یافته و به بالاترین مقدار از ماه ژانویه تاکنون (10 میلیون و 620 هزار تن) رسیده است، زیرا شرکت‌ها در آستانه زمستان و در اوج کمبود زغال‌ سنگ برای تولید برق که سبب قطعی برق گسترده شده است، ذخیره‌سازی‌های خود را افزایش دادند.
چین، بزرگ‌ترین خریدار نفت خام جهان، ماه گذشته میلادی 41 میلیون و 50 هزار تن (حدود 9 میلیون و 990 هزار بشکه در روز) نفت خام وارد کرد. این رقم در ماه اوت 10 میلیون و 490 هزار بشکه در روز و در مدت مشابه پارسال 11 میلیون و 800 هزار بشکه در روز بود.
واردات نفت خام این کشور در 9 ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال 6.8 درصد کاهش یافت و به 387 میلیون و 400 هزار تن رسید که دلیل آن کند شدن خریدها از ماه آوریل در پی سهمیه‌بندی واردات نفت خام و سوخت شرکت‌ها بود.