بازگشت ۲۲ هکتار از حریم رودخانه مرزی ارس به خاک کشور
بازگشت ۲۲ هکتار از حریم رودخانه مرزی ارس به خاک کشور
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی گفت: با ساماندهی رودخانه مرزی ارس، اجرای عملیات لایروبی و دایک‌گذاری، 22 هکتار از حریم این رودخانه به خاک کشور بازگردانده شد.

به گزارش نبض‌انرژی،از وزارت نیرو، “یاسر رهبردین” در حاشیه بازدید از روند اجرایی عملیات طرح ساماندهی رودخانه ارس افزود: طرح ساماندهی این رودخانه در آذربایجان غربی در سه بازه متفاوت به طول پنج کیلومتر در محدوده شهرستان پلدشت در حال انجام است و با انجام ساحل‌بندی و اجرای دایک‌گذاری در حریم رودخانه ارس، روستاهای همجوار این رودخانه و تاسیسات زیرساختی منطقه از خطر سیلاب و تخریب نجات یافت.

وی با تاکید بر حفظ تمامیت ارضی میهن اسلامی اظهار کرد: در سال‌های اخیر و در اثر تخریب سیلاب، رودخانه ارس تغییر مسیر داده و قسمتی از اراضی کشور از دسترس خارج شده بود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی در ادامه با اشاره به صدور ۱۴۲ فقره پروانه بهره‌برداری از ایستگاه‌های پمپاژ فرعی سازمان جهاد کشاورزی در مدت زمان کمتر از دو ماه اضافه کرد: حرکت جهادی و شبانه‌روزی برای حل مشکلات مردم منطقه باید سرلوحه همه مدیران شهرستانی قرار گیرد و تا انتهای هفته و صادر شدن ۳۲ پروانه دیگر برای ایستگاه پمپاژ این عدد به ۱۷۴ پروانه خواهد رسید.

رهبردین گفت: با تعامل خوبی که بین شرکت آب منطقه‌ای، شرکت توزیع نیروی برق و سازمان جهاد کشاورزی استان صورت گرفته، تامین برق ایستگاه پمپاژ فرعی سازمان جهاد کشاورزی در 9 هزار هکتار از اراضی تحت پوشش شبکه‌های آبیاری و زهکشی سد آغ چای و کرم آباد طی مدت ۶ ماه انجام خواهد شد.