وزارت نیرو به مشکلات روستای «عرب رودبار»رسیدگی کند
وزارت نیرو به مشکلات روستای «عرب رودبار»رسیدگی کند
ایلام-نماینده مردم ایلام در مجلس با اشاره به مشکلات روستای عرب رودبار شهرستان سیروان به دلیل سیل، گفت: وزارت نیرو به حل مشکلات روستای «عرب رودبار»رسیدگی کند.

علی اکبر بسطامی شامگاه یکشنبه در گفتگو با اصحاب رسانه اظهار داشت: رودخانه بزرگ سیمره، منشا خیر و آبادانی برای سایر استان‌ها تبدیل شده ولی در منطقه عرب رودبار به دلیل بروز سیل، زمین‌های زراعی و مسکونی مردم به زیر آب رفته و معیشت مردم به خطر افتاده است که باید هرچه سریع‌تر نسبت به رفع مشکلات ساکنان این منطقه اقدام شود.

به گزارش نبض‌انرژی،وی، ضمن انتقاد از وزارت نیرو و وزارت جهاد کشاورزی به دلیل عدم توجه به مصوبات مبنی بر حل مشکلات مردم عرب رودبار و تذکر به مدیران ارشد استان بابت عدم توجه به مردم این روستا گفت: مسئولان سد سیمره و وزارت نیرو باید پاسخگوی وضع موجود مردم روستای عرب رودبار باشند.

وی افزود: مردم روستاهای حریم سد سیمره نظیر، چم شیر، چم روته و داربلوط پس از سیل ویرانگر سال ۹۸، با مشکل مواجه شدند و ما نمایندگان صدای بلند مطالبات مردم خواهیم بود.

بسطامی به حضور میدانی، جلسات و دیدارهای مهم با مسئولان ارشد کشوری برای پیگیری مشکلات عرب رودبار اشاره کرد و گفت: پیگیری مشکلات عرب رودبار در سفر رییس جهمور به ایلام، طرح در جلسه شورای اداری استان با حضور رییس مجلس شورای اسلامی، دیدار با معاون رئیس جمهور و رئیس برنامه و بودجه کشور، حضور در نشست بررسی و تعیین تکلیف تملک اراضی کشاورزی، باغات و منازل روستاهای منطقه عرب رودبار با حضور نمایندگان حوزه شمالی استان، استاندار، رئیس کل دادگستری، فرماندار سیروان و جمعی از مسئولان بوده است.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: مسئولان سد سیمره و وزارت نیرو باید پاسخگوی وضع موجود مردم روستای عرب رودبار باشند.

بسطامی اظهار داشت: مردم دچار مشکلات شدیدی شده‌اند و ما نمایندگان صدای بلند مطالبات مردم خواهیم بود.

رفع مشکل مردم منطقه نیازمند اهتمام جمعی است

وی افزود: تعیین تکلیف تملک روستاهای حریم سد سیمره نظیر چم شیر، چم روته و داربلوط باید پس از جانمایی و برآورد قیمت ابنیه و باغات دقیق‌تر بررسی شود.

بسطامی تصریح کرد: کار کارشناسی صورت گرفته دقیق نیست و باید تصحیح شود و وزارت نیرو نباید صرفاً با پرداخت خسارت از طریق اوراق که قابلیت نقدشوندگی کمتری دارند به دنبال تسویه مطالبات مردم باشد.

وی گفت: رفع مشکل مردم منطقه نیازمند اهتمام جمعی است و مکاتبات زیادی انجام شده و مسئولان سد و وزارت نیرو باید پاسخگوی وضع موجود باشند و تا احقاق حق و پرداخت خسارت به مردم در کنار آنان خواهیم بود.

وی گفت: یکی از مشکلات این طرح تامین اعتبار و بالا و پایین تزار برای تملک منازل، اراضی و باغات است که باید در اسرع وقت این مشکلات حل و فصل شود و مسوولان سد سیمره در سریع‌ترین زمان ممکن بمنظور حل مشکلات مردم منطقه باید نسبت به پرداخت خسارت و همچنین تملک منازل و زمین‌های کشاورزی این روستاها اقدام کنند.

بسطامی گفت: عدم تامین اعتبار لازم دلیل اصلی کند بودن روند تملک اراضی روستاهای منطقه عرب رودبار بوده است و تغییرات تراز و تملک سلیقه‌ای از دلایل دیگری است که روند پیشرفت این طرح را مشکلاتی روبرو کرده و موجب نگرانی مردم منطقه شده است.