آخرین جزئیات از بازسازی شبکه برق کشور سوریه توسط ایران
آخرین جزئیات از بازسازی شبکه برق کشور سوریه توسط ایران
سخنگوی صنعت برق کشور در خصوص آخرین جزئیات از بازسازی شبکه برق کشور سوریه توسط ایران توضیحاتی ارائه داد.

مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق کشور با اشاره به تعمیر و بازسازی نیروگاه‌های کشور سوریه توسط کشورمان گفت: قرار است برای اجرای این طرح، شرکت‌های خدمات فنی و مهندسی ورود و فعالیت کنند.

به گزارش نبض‌انرژی،او ادامه داد: به طور کلی ما در وهله اول با کشور‌هایی که ارتباط خاکی داریم، ارتباط الکترونیکی داریم، اما همواره برنامه و هدف اصلی ما تامین برق داخل کشور خواهد بود.

سخنگوی صنعت برق کشور در پاسخ به این سوال که ما با کمبود برق در کشور مواجه هستیم و چطور می‌توان برق کشور‌های دیگر از جمله سوریه را تامین کرد؟ تصریح کرد: ما فقط در تابستان آن هم به دلیل افزایش مصرف برق و آغاز زودرس فصل تابستان دچار محدودیت شدیم، ولی در ماه‌های دیگر ما مشکل کمبود برق نداریم و می‌توانیم هم برق داخل و خارج از کشور را در صورت نیاز طرف مقابل تامین کنیم.

گفتنی است؛ سال گذشته وزرای دو کشور بر استفاده از ظرفیت شرکت‌های توانمند ایرانی برای مشارکت و حضور فعال در زمینه ساخت انواع نیروگاه حرارتی و تجدیدپذیر، تولید برق، بازسازی، نوسازی و ارتقای نیروگاه‌ها، بهره‌برداری، تعمیرات و نگهداری و تامین تجهیزات قطعات نیروگاهی و تعمیر ترانسفورماتور‌های برق توافق کردند. همچنین وزرای نیرو و برق ایران و سوریه به منظور پیشبرد مفاد این تفاهم‌نامه توافق کردند تا کمیته عالی راهبری با عضویت معاونان مربوطه هر دو وزارتخانه تشکیل و جلسات آن نیز هر دو ماه یک بار در ایران و سوریه برگزار شود.