واحد شماره یک نیروگاه برق مفتح همدان از مدار خارج شد
واحد شماره یک نیروگاه برق مفتح همدان از مدار خارج شد
واحد شماره یک نیروگاه برق مفتح همدان به منظور انجام تعمیرات اساسی، از مدار خارج و از شبکه سراسری تولید برق کشور جدا شد.

معاون تولید نیروگاه برق شهید مفتح همدان گفت: همزمان با آغاز فصل تعمیرات واحد‌های نیروگاهی، واحد شماره یک نیروگاه برق شهید مفتح با ظرفیت تولید نامی ۲۵۰ مگاوات از مدار تولید خارج شده است.

به گزارش نبض‌انرژی،پژمان اختری افزود: بر اساس مجوز صادره از شرکت مدیریت شبکه برق کشور، این واحد به مدت ۹۰ روز بنا بر دستورالعمل شرکت سازنده از شبکه برق کشور جدا می‌شود.

اختری تأکید کرد: دمونتاژ و مونتاژ توربو ژنراتور، بازدید یاتاقان‌ها و ولو‌های اصلی توربین، سند بلاست و لاینینگ خطوط ۱۸٠٠ انتقال آب، خنک کاری برج تر، پمپ‌ها و تجهیزات برج خشک از مهم‌ترین اقداماتی است که بر روی این واحد انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: بازسازی داکت‌های دود و ایر هیتر و اورهال پمپ ها، موتور‌ها و فن‌های اصلی واحد از دیگر اقدامات مرتبط با تعمیرات اساسی واحد شماره یک نیروگاه برق شهید مفتح است.

  • معاون تولید نیروگاه برق شهید مفتح همدان با اشاره به عبور موفق نیروگاه از پیک تولید برق در تابستان ۱۴۰۰ افزود: به نحوی برنامه ریزی شده که واحد‌های تولید برق برای زمستان ۱۴۰۰ و تابستان ۱۴۰۱ با آمادگی کامل دراختیار شبکه قرار گیرد.

به گفته وی، واحد شماره ۲ این نیروگاه نیز ۲ هفته پیش با انجام تعمیرات، به همت مهندسان داخلی به شبکه تولید نیروی برق کشور بازگشت.

  • اختری گفت: نیروگاه برق شهید مفتح همدان، چهار واحد با ظرفیت هر کدام ۲۵۰ مگاوات برق دارد و در مجموع با توان تولید یک هزار مگاوات برق از مهمترین نیروگاه‌های کشور محسوب می‌شود.