توزیع گاز مایع در منطقه نفتی ارومیه از طریق سامانه الکترونیکی در حال انجام است
توزیع گاز مایع در منطقه نفتی ارومیه از طریق سامانه الکترونیکی در حال انجام است
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ارومیه گفت: هیچ گونه مشکلی در تامین و توزیع گاز مایع در سطح منطقه ارومیه وجود ندارد و‌ در حال حاضر میزان تامین گاز مایع به مراتب بالاتر از میزان توزیع آن است.

احمد مجرد در ارومیه اظهار داشت: از سال گذشته فرایند توزیع گاز مایع به مصرف کنندگان به صورت الکترونیکی و از طریق سامانه سدف به آدرس https://newtejaratasan.niopdc.ir انجام می شود.

وی تصریح کرد: خانوارهای مصرف کننده نفت سفید منطقه که شمار آنان به 95 هزار خانوار می‌رسد و اطلاعات آنان از سال 95 در سامانه درخواست  فرآورده‌های نفتی تغذیه شده است  نیازی به ثبت‌نام در سامانه سدف ندارند و سهمیه آنان به تعداد 4 کپسول 11 کیلویی به صورت ماهاهنه در کارت بانکی سرپرست خانوار شارژ می‌شود.

مجرد ادامه داد: سایر بخش‌های مصرف اعم از صنفی و صنعتی و همچنین مصرف‌کنندگان فصلی(تهیه کنندگان رب خانگی و عرقیات گیاهی) می‌بایست در سامانه سدف ثبت‌نام کنند و در بخش خودرویی تمام تاکسی‌هایی که به صورت مجاز و استاندارد گاز مایع مصرف می‌کنند، مشکلی برای دریافت گاز مایع ندارند و می‌توانند سوخت خود را از جایگاه‌ اختصاصی گاز مایع واقع در ابتدای جاده امامزاده دریافت کنند و خودروهایی که به صورت غیر استاندارد و غیر ایمن گاز مایع استفاده می‌کنند امکان دریافت گاز مایع ندارند.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ارومیه با اشاره به انتشار صفهای گاز مایع در برخی از شبکه های اجتماعی اظهار کرد: عمدتا تشکیل صف گاز مایع مربوط به آندسته از افرادی است که در سامانه ثبت نام نکرده و مربوط به بخش خودرویی غیر مجاز است و لذا مصرف کنندگان واقعی در همه بخشهای مصرف با ثبت نام در سامانه سدف هیچ مشکلی در دریافت گاز مایع نداشته و هر کپسول 11 کیلویی را به نرخ مصوب 16 هزار و 700 تومان از شرکتها و تاسیسات مردمی گاز مایع دریافت می کنند.