وجود ۱۰۰ کلاس درس با بخاری نفتی در چهارمحال و بختیاری
وجود ۱۰۰ کلاس درس با بخاری نفتی در چهارمحال و بختیاری
چهارمحال و بختیاری مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری گفت: حدود ۹۵ درصد بخاری‌های نفتی و غیراستاندارد از مدارس چهارمحال و بختیاری جمع‌آوری و ۱۰۰ کلاس درس باقیمانده است، به‌محض انجام عملیات گازرسانی در این مناطق بخاری‌های نفتی و غیراستاندارد این کلاس‌ها نیز جمع‌آوری خواهد شد.

کامران رهی با اشاره به اینکه ۱۵۲ باب مدرسه عشایری و ۱۷۰ باب مدرسه روستایی در چهارمحال و بختیاری وجود دارد، اظهار کرد: ۸۳۰۰ دانش‌آموز در مدارس مناطق عشایری و ۵۵ هزار و ۲۹۰ دانش‌آموز در مدارس روستایی استان مشغول به تحصیل هستند.

به گزارش نبض‌انرژی،مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه سرانه آموزشی به ازای هر دانش‌آموز در کشور باید ۸.۴ متر مربع باشد، گفت: این سرانه در استان به ازای هر دانش‌آموز ۶.۲ و در کشور به‌صورت میانگین ۵.۲ است.

وی با بیان اینکه ۳۵ درصد کل مدارس چهارمحال و بختیاری نیازمند تعمیر و تجهیز هستند، عنوان کرد: با اعتبارات اندک امکان تعمیر و تجهیز مدارس استان وجود ندارد، در حال حاضر ۴۰ پروژه با اعتبار ۵۰ میلیارد تومان در مناطق روستایی و عشایری در دست اقدام و همچنین ۲۰ مدرسه نیز توسط خیرین در این مناطق در دست احداث است.

رهی بیان کرد: حدود ۹۵ درصد بخاری‌های نفتی و غیراستاندارد معادل ۲۲۰ هزار کلاس درس از مدارس چهارمحال و بختیاری جمع‌آوری و ۱۰۰ کلاس درس باقیمانده است، به‌محض انجام عملیات گازرسانی در این مناطق بخاری‌های نفتی و غیراستاندارد این کلاس‌های درس نیز جمع‌آوری خواهد شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به اینکه در سال‌جاری ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز مدارس استان اختصاص داده شد، توضیح داد: اقلام مورد نیاز برای تجهیز مدارس خریداری و توسط آموزش و پرورش در مناطق مختلف توزیع شد.

وی یادآور شد: ۸۴ پروژه آموزشی در مناطق روستاهای عشایری چهارمحال و بختیاری تعریف شده است که پس از ابلاغ اعتبارات محرومیت‌زدایی احداث مدارس و رفع مشکلات آموزشی در این مناطق آغاز خواهد شد.