آغاز دور جدیدِ اعتراض کارگران واحد ترابری شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی به عملی نشدن وعده‌ها
آغاز دور جدیدِ اعتراض کارگران واحد ترابری شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی به عملی نشدن وعده‌ها
کارگران واحد ترابری شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی در منطقه عملیاتی پارسیان، آغار و دلان امروز دهم مهرماه، بار دیگر اعتراض خود را همزمان با تجمع مقابل محدوده محل کار خود آغاز کردند.

یکی از کارگران واحد ترابری شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی در تماس با ایلنا گفت: گروهی از کارگران واحد ترابری شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی در منطقه عملیاتی پارسیان، آغار و دلان امروز شنبه (دهم مهرماه) به نشانه اعتراض به محقق نشدن وعده عملی شدن مطالباتشان از سوی مسئولان، در محدوده محل کار خود تجمع کردند.

به گزارش نبض‌انرژی،وی در تشریح جزئیات اعتراض خود و سایر همکارانش گفت: در آخرین تجمع کارگران واحد ترابری شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی که به مدت سه روز (در روزهای دوازدهم تیر ماه وپیش از آن در روز‌های ۲۲و۲۳ فروردین سال جاری) در مقابل ساختمان اداری منطقه عملیاتی پارسیان و آغار و دالان انجام شد، مسئولان وعده دادند همه راننده‌ها به سامانه ساپنا متصل می‌شوند که در نتیجه آن همه کارگران به اعتراض صنفی خود پایان دادند.

به گفته وی، با وجود گذشت ۵ تا شش ماه هنوز تا این لحظه اتفاق خاصی در خصوص اتصال دوباره کارگران واحد ترابری به سامانه ساپنا که سامانه اطلاعات پیمانکاران نیروی انسانی در کل صنعت نفت است و لغو طرح خویش‌فرمایی که با اجرای آن قرارداد همه این کارگران را به حجمی تغییر می‌کند، رخ نداده است.

وی با بیان اینکه تصور ما کارگران این بود که مسئولان شرکت ملی نفت به تعهدات خود عمل خواهند کرد، افزود: با وجود آنکه وضعیت شغلی ما کارگران واحد ترابری شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی در منطقه عملیاتی پارسیان، آغار و دلان به دلیل خروج از سامانه ساپنا بسیار نامناسب است وبلاتکلیف هستیم اما برای بازگشت دوباره به این سامانه به وعده مسئولان بویژه بعد از آخرین تجمع اعتماد کرده‌ایم.

این کارگر معترض همچنین مدعی شد، در نتیجه خروج آن‌ها از سامانه ساپنا که از روز ۲۹ اسفند ۹۹ (سالروز صنعت ملی نفت) رخ داده؛ آن‌ها از بسیاری از مزایای شغلی همانند طرح طبقه‌بندی مشاغل، بیمه تکمیلی وسایر مزایای قانونی و عرفی که همه پرسنل رسمی، قراردادی و سایر نیروهای پیمانکاری دریافت می‌کنند، محروم شده‌اند.

این کارگر معترض با بیان اینکه نباید مسئولان نسبت به وضعیت شغلی وبیمه‌ای کارگران واحد ترابری بی‌توجه باشند در ادامه با اشاره به نامه چند ماه پیش فرزین مینو (معاون نیروی انسانی شرکت ملی نفت) در خصوص رفع مشکلاتشان گفتند: به دنبال پیگیری کارگران؛ معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزیر نفت در نامه‌ای با رد طرح خویش فرمایی کارگران واحد ترابری شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی، به اتصال دوباره همه کارگران به سامانه ساپنا تاکید کرده است.

او گفت: طبق این نامه شرکت نفت گاز زاگرس جنوبی موظف به عقد قرارداد طبق روال گذشته با کارگران واحد ترابری است. در عین حال در نامه معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزیر نفت تاکید شده در صورتی که بیمه راننده‌ها با قید نام کارفرمای شرکت زاگرس جنوبی به تامین اجتماعی ارسال شود، همه کارگران مشمول مزایای طرح طبقه‌بندی مشاغل خواهند بود.

وی به نیابت از همکاران خود مدعی است، مدیران شرکت نفت وگاز زاگرس جنوبی با بی‌توجهی به نامه معاون منابع انسانی شرکت ملی نفت، همچنان بر اجرای طرح خویش فرمایی با راننده‌ها اصرار دارند و قصد ندارند هیچ یک از راننده‌ها را به سامانه ساپنا اضافه کنند. بنابراین رانندگان با قراردادهای حجمی از هیچ‌یک از مزایای قانونی کار بهره‌مند نخواهند شد.

این کارگران گفتند: در حال حاضر حدود ۱۸۰نفر در منطقه عملیاتی پارسیان و حدود ۲۰۰نفر دیگر در مناطق عملیاتی آغار و دالان با سوابق کاری ۱۰ تا ۲۵سال کار مشغول جابجایی نیروی کار روی حدود ۲۵۰ حلقه چاه هستند.